Hlavní navigace

Průzkum: Uživatelé sdílející osobní informace očekávají obchod a nabídky

8. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Společnost MasterCard provedla průzkum mezi internetovými uživateli a rozdělila jejich digitální identity do pěti skupin. Jaký typ uživatelů na internetu nejčastěji nakupuje a jak vnímají využití osobních dat pro marketing?

Studie MasterCard uvádí, že spotřebitelé po připojení k internetu ztrácí svou reálnou identitu a přijímají tzv. „digitální personu“, která lépe odráží, jak se chovají ke svým osobním informacím a jakou hodnotu přisuzují svým vlastním datům.

Studie dělí uživatele do pěti skupin – otevření sdíleči, aktivně diskutující, pouze nakupující, pasivní uživatelé a proaktivní ochránci. Největší část uživatelů (21 %) tvoří „aktivní sdíleči“, přičemž muži v této skupině přestavují 60 %. Tito uživatelé jsou on-line více jak 10x denně a když sdílí své osobní informace, očekávají na oplátku obchod a nabídky.

Do kategorie „aktivní diskutující“ zařadil MasterCard 21 % spotřebitelů, kteří často patří mezi nejoddanější uživatele sociálních sítí a nejsou nijak zvlášť technicky vybaveni. 80 % si vyhledává zboží na internetu, ale 63 % z nich stále preferuje osobní obchod. O cíleném marketingu vědí, ale nevadí jim, neboť nepovažují svá data tak cenná.

Skupinu „pouze nakupující“ tvoří podle studie 21 % uživatelů, přičemž 90 % z nich si před koupí pro jistotu také vyhledá zboží on-line. Polovina z nich využívá chytrý telefon a ceny porovnává přímo v obchodě.

Pasivní uživatelé“ nejsou úplně přesvědčeni o užitečnosti internetu, a proto mají tendenci trávit na internetu nejméně času ze všech pěti skupin. Je přibližně 20 % ze všech internetových spotřebitelů, nejsou tak často na sociálních sítích (jen 48 %) a nenakupují tak často na internetu. Ve srovnání s ostatními personami je u nich pravděpodobnější nákup přes mobilní zařízení a jsou přístupnější výměně svých dat za něco na oplátku.

Posledních 17 % uživatelů tvoří skupinu „proaktivní ochránci“, kteří jsou si plně vědomi cíleného marketingu. 82 % ví, že prodejci na ně mohou cílit podle jejich vyhledávání a internetové historie. Příliš nepoužívají sociální sítě a hlídají si nastavení soukromí.

Polovina zákazníků uvítá nabídku na míru

Z průzkumu dále vyplývá, že 64 % spotřebitelů věří, že jejich osobní data mají hodnotu pro obchodníky a reklamu a 60 % spotřebitelů ví, jak si na svém internetovém prohlížeči změnit nastavení soukromí.

Více než polovina spotřebitelů (55 %) ocení nabídky, které jim jsou uzpůsobené na základě sdílených informací a  skoro polovina (49 %) zákazníků vyhledává internetové ceny přímo v obchodě.

„Díky lepšímu porozumění proč chce spotřebitel sdílet své informace online, mohou být společnosti lépe připraveny s nimi spolupracovat smysluplnějšími a relevantnějšími způsoby,“ říká k průzkumu Theodore Iacobuzio, viceprezident skupiny Global Insights společnosti MasterCard.

Channelworld_ozveny

MasterCard prováděl jak kvalitativní tak kvantitativní spotřebitelský průzkum mezi listopadem 2012 a březnem 2013 na devíti trzích: v USA, Kanadě, Německu, Spojeném království, Indii, Jižní Africe, Spojených Arabských Emirátech, Brazílii a Kolumbii. Studie zahrnovala průzkum více než 9 000 digitálních spotřebitelů ve věku od 16 do 65 let.

Zdroj: MasterCard

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

EET Group je distributorem velkoformátových displejů Leyard
EET Group je distributorem velkoformátových displejů Leyard
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Eset: Zdrojem adwaru na macOS byly v únoru falešné aplikace pro stažení torrentů
Eset: Zdrojem adwaru na macOS byly v únoru falešné aplikace pro stažení torrentů
AT Computers opět získalo titul distributora roku společnosti Honeywell
AT Computers opět získalo titul distributora roku společnosti Honeywell