Průzkum: Uživatelé sdílející osobní informace očekávají obchod a nabídky

Společnost MasterCard provedla průzkum mezi internetovými uživateli a rozdělila jejich digitální identity do pěti skupin. Jaký typ uživatelů na internetu nejčastěji nakupuje a jak vnímají využití osobních dat pro marketing?

Průzkum: Uživatelé sdílející osobní informace očekávají obchod a nabídky



Studie MasterCard uvádí, že spotřebitelé po připojení k internetu ztrácí svou reálnou identitu a přijímají tzv. „digitální personu“, která lépe odráží, jak se chovají ke svým osobním informacím a jakou hodnotu přisuzují svým vlastním datům.

Studie dělí uživatele do pěti skupin – otevření sdíleči, aktivně diskutující, pouze nakupující, pasivní uživatelé a proaktivní ochránci. Největší část uživatelů (21 %) tvoří „aktivní sdíleči“, přičemž muži v této skupině přestavují 60 %. Tito uživatelé jsou on-line více jak 10x denně a když sdílí své osobní informace, očekávají na oplátku obchod a nabídky.

Do kategorie „aktivní diskutující“ zařadil MasterCard 21 % spotřebitelů, kteří často patří mezi nejoddanější uživatele sociálních sítí a nejsou nijak zvlášť technicky vybaveni. 80 % si vyhledává zboží na internetu, ale 63 % z nich stále preferuje osobní obchod. O cíleném marketingu vědí, ale nevadí jim, neboť nepovažují svá data tak cenná.

Skupinu „pouze nakupující“ tvoří podle studie 21 % uživatelů, přičemž 90 % z nich si před koupí pro jistotu také vyhledá zboží on-line. Polovina z nich využívá chytrý telefon a ceny porovnává přímo v obchodě.

Pasivní uživatelé“ nejsou úplně přesvědčeni o užitečnosti internetu, a proto mají tendenci trávit na internetu nejméně času ze všech pěti skupin. Je přibližně 20 % ze všech internetových spotřebitelů, nejsou tak často na sociálních sítích (jen 48 %) a nenakupují tak často na internetu. Ve srovnání s ostatními personami je u nich pravděpodobnější nákup přes mobilní zařízení a jsou přístupnější výměně svých dat za něco na oplátku.

Posledních 17 % uživatelů tvoří skupinu „proaktivní ochránci“, kteří jsou si plně vědomi cíleného marketingu. 82 % ví, že prodejci na ně mohou cílit podle jejich vyhledávání a internetové historie. Příliš nepoužívají sociální sítě a hlídají si nastavení soukromí.

Polovina zákazníků uvítá nabídku na míru

Z průzkumu dále vyplývá, že 64 % spotřebitelů věří, že jejich osobní data mají hodnotu pro obchodníky a reklamu a 60 % spotřebitelů ví, jak si na svém internetovém prohlížeči změnit nastavení soukromí.

Více než polovina spotřebitelů (55 %) ocení nabídky, které jim jsou uzpůsobené na základě sdílených informací a  skoro polovina (49 %) zákazníků vyhledává internetové ceny přímo v obchodě.

„Díky lepšímu porozumění proč chce spotřebitel sdílet své informace online, mohou být společnosti lépe připraveny s nimi spolupracovat smysluplnějšími a relevantnějšími způsoby,“ říká k průzkumu Theodore Iacobuzio, viceprezident skupiny Global Insights společnosti MasterCard.

MasterCard prováděl jak kvalitativní tak kvantitativní spotřebitelský průzkum mezi listopadem 2012 a březnem 2013 na devíti trzích: v USA, Kanadě, Německu, Spojeném království, Indii, Jižní Africe, Spojených Arabských Emirátech, Brazílii a Kolumbii. Studie zahrnovala průzkum více než 9 000 digitálních spotřebitelů ve věku od 16 do 65 let.

Zdroj: MasterCard








Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Komentáře