Průzkum: Slovenští teenageři přes internet nakupují mobil, módu a PC hry

Slovenští náctiletí do patnácti let nakupují na internetu nejčastěji mobilní telefony, oblečení a počítačové hry. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Resarch pro Heureka.sk.

Průzkum: Slovenští teenageři přes internet nakupují mobil, módu a PC hry



Z pravidelného on-line průzkumu agentury NMS Market Research a Heureka.sk na vzorku 2 200 respondentů vyplývá, že pro 55% z těch, kteří nakupují on-line, je hlavním důvodem návštěvy e-shopu nižší cena než v kamenných prodejnách.

Popularitě mezi mladými do 15 let se těší i knihy, sportovní vybavení, hudba, notebooky a software,“ uvedl v oznámení projektový manažer Heureka.sk Kamil Demuth.

Dodal, že více než polovina teenagerů nakupujících přes internet si vždy před nákupem přečte recenze jiných uživatelů.

Notebooky přes internet nakupuje 15 % dotázaných náctiletých, počítače obecně uvedlo 13 % a software 11 % teenagerů.

Třetina náctiletých nakupujících on-line používá při výběru zboží inteligentní telefon. Nákup však mobilem dokončí jen jedno procento z nich, což souvisí zřejmě s tím, že teenageři ještě nemají vlastní bankovní účty, a nákupy přes internet nejčastěji hradí na dobírku,“ odhaduje Demuth.

Pětina dotázaných teenagerů se o svých nákupních úlovcích okamžitě pochlubí přátelům a známým, zejména prostřednictvím sociálních sítí. Ukazuje to na význam využití tohoto kanálu pro komunikaci s potenciálními zákazníky.

Co nakupují slovenští teenageři on-line?

  • Mobilní telefony 28 %
  • Oblečení, obuv, doplňky 27 %
  • Počítačové hry 23 %
  • Knihy 23 %
  • Sportovní vybavení 15 %
  • Notebooky 15 %
  • Hudba 14 %
  • Počítače 13 %
  • Software 11 %
  • Kosmetika 10 %


Zdroj: Heureka.sk, NMS Market Research








Úvodní foto: Foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře