Podíl internetových uživatelů ve věku od 55 let výše v ČR šplhá k jedné pětině

Podle společnosti Gemius má Česká republika s více než 17 % třetí nejvyšší podíl uživatelů internetu ve věku od 55 let více v regionu střední a východní Evropy (CEE). Jaké jsou důvody a jaký se očekává vývoj?

Podíl internetových uživatelů ve věku od 55 let výše v ČR šplhá k jedné pětině



Internet není fenoménem, který by oslovoval jen mladší ročníky. Nyní již 17,12 % české internetové populace tvoří uživatelé ve věku od 55 let výše. S touto informací přišla poradenská společnost Gemius.

Data za Českou republiku pochází z projektu NetMonitor, který spadá pod křídla Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Česká internetová populace v rámci středoevropského a východoevropského regionu má třetí nejvyšší podíl uživatelů ve věku od 55 let výše.

Podíl uživatelů v této věkové kategorii se v průběhu posledních dvanácti měsíců zvýšil o dva procentní body a v budoucnu prý bude nadále růst, takže v dohledné době lze očekávat pokoření mety jedné pětiny.

Již nyní je však Česká republika (17,12 %) nad průměrem střední a východní části Evropy (cca 12 %). Ve zmíněných regionech má vyšší podíl uživatelů dané věkové kategorie pouze Estonsko (18,34 %) a Slovinsko (17,64 %).

Až na sedmém místě skončilo Slovensko (10,30 %). Žebříček na třináctém místě uzavírá Bosna (1,99 %).

Vlivy? Vyspělý trh, stárnoucí populace a atraktivní služby

Josef Richtr, manažer výzkumu společnosti Gemius, ve zprávě pro média nabídl několik důvodů, proč v České republice roste a dál poroste podíl starších uživatelů internetu. 

Jedním z nich je v rámci středoevropského a východoevropského regionu vysoká penetrace internetu a poměrně dlouhá doba jeho širšího používání.

Nárůst počtu internetových uživatelů z vyšších věkových kategorií je prý ovšem i důsledkem demografických procesů probíhajících v celé populaci, která stárne, což nedávno potvrdil i Český statistický úřad.

Navíc má tato věková kategorie uživatelů stále více možností jak využít internet k vlastním potřebám, například k on-line nakupování. Proto začíná být zajímavá i pro zadavatele reklamy,“ uvedl Richtr ve zprávě pro média.

Graf č.1: Internetoví uživatelé v jednotlivých státech regionu CEE ve věku 55+

Graf č.1: Internetoví uživatelé v jednotlivých státech regionu CEE ve věku 55+

Zdroj: Gemius, ChannelWorld.cz








Úvodní foto: © M.studio - Fotolia.com

Komentáře