IDC: Tenkým klientům v regionu EMEA se v roce 2012 dařilo, růst prodejů dosáhl téměř 10 %

IDC zveřejnilo výsledky trhu tenkých klientů za rok 2012 v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky. Součástí analýzy je také předpověď na další rok. Jak vidí analytici budoucnost?

IDC: Tenkým klientům v regionu EMEA se v roce 2012 dařilo, růst prodejů dosáhl téměř 10 %



Podle výzkumu IDC rostl meziročně trh tenkých klientů v Evropě, na Blízkém východě a v Africe v roce 2012 o 9,2 % a celkově se prodalo více jak 1,7 milionu jednotek. Analytici vidí budoucí vývoj tohoto segmentu pozitivně a pro rok 2013 předpovídají meziroční růst 6,2 %.

„Přestože prodej komerčních desktopů klesá, trh tenkých klientů zůstává poměrně optimistický,“ říká Oleg Sidorkin z IDC.

„Výrobci v současné době nabízí atraktivní tenké klienty, která splňují potřeby mnoha vertikálních trhů jako je zdravotnictví, bankovnictví, vzdělávání či retail. Vysoká bezpečnost, snadnější administrace, nižší náklady na správu a menší spotřeba jsou hlavní důvody, pro firmy volí tenké klienty před klasickými počítači,“ doplňuje Sidorkin.

Klasičtí tencí klienti představovali v roce 2012 v regionu EMEA 96,2 % prodaných jednotek. Zájem o all-in-one klienty se sice výrazně zvyšuje, stále jsou však pouze okrajovým segmentem. Trhu dominovali především výrobci HP a Dell, kterým v roce 2012 patřilo z pohledu prodaných jednotek 55 % trhu.

Zvýšení počtu prodaných jednotek očekává IDC i v dalším roce. „Růstový potenciál trhu tenkých klientů je v regionu EMEA stále vysoký. Nejvyšší růst v roce 2013, přesahující 10 %, očekáváme ve Francii, Německu a Rusku,“ říká Sidorkin.

Zdroj: IDC








Úvodní foto: © improvize - Fotolia.com

Komentáře