Icecat: Kancelářský spotřební materiál v e-kanálu stoupá

Mezi nejstahovanějšími produktovými listy se objevují nové značky a nové zboží. Co v on-line prodejním kanále roste?

Icecat: Kancelářský spotřební materiál v e-kanálu stoupá



Za první letošní čtvrtletí Icecat zaznamenal na 339 milionů stažení produktových listů k produktům 6 143 značek z 80 zemí světa. Počet monitorovaných značek stoupl za toto období o 15 % a počet sledovaných kategorií narostl o 21 %. Počet připojených partnerů v prodejním kanálu vzrostl o 36 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

Top 10 značek má nováčky

První desítka značek nejstahovanějších produktových listů pro on-line kanál se pozměnila v souvislosti s tím, jak vysoko vyskočila značka StarTech.com. Tento výrobce kabelů a doplňků významně zvýšil svou viditelnost v katalozích webshopů (+530 %).

Dále stojí za pozornost relativní postup společnosti Philips (+35 %) na pozici číslo dvě, který byl podle Icacatu zapříčiněn zvýšeným stahováním produktových listů z oblastí spotřební elektroniky, elektrospotřebičů a osvětlení.

Obr. 1: Top 10 značek v e-kanálu 

Obr. 1: Top 10 značek v e-kanálu

Zdroj: Icecat 

Bitspower nejrychleji rostoucí značkou

První desítka nejrychleji rostoucích značek zahrnuje několik kancelářských značek jako Kangaro (+ 6 768 %), Pilot (+ 3 852 %), Schneider (+ 3 800 %), Clairefontaine (+ 3 670 %), Stabilo (+ 2 045 %), Edding (+ 1 440 %) a Esselte (+ 1 285 %). To je podle Icecatu důsledkem toho, že prodejní kanály kancelářských potřeb a IT konvergují.

Nárůst značek specializovaných na chlazení jako EK Water Blocks (+ 14 276 %) a Koolance (+ 52 198 %) má pak dokladovat, že tuning počítačů je stále důležitým segmentem trhu.

Obr 2.: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v e-kanálu

Obr 2.: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v e-kanálu

Zdroj: Icecat

Kancelářský segment v e-kanálu na vzestupu

Současně s nárůstem popularity kancelářských značek expandovaly též kategorie kancelářského spotřebního materiálu. PC jsou ze strukturálního pohledu klesající kategorií, nicméně notebooky jsou stále číslem jedna. Ultrabooky pak tuto kategorii dále oživují.

Obr. 3: Top 10 produkt. kategorií

Obr. 3: Top 10 produkt. kategorií

Zdroj: Icecat 

Z dominance kategorií jako co-location, rozváděče, server barebones a další síťové příslušenství dominují první desítce nejrychleji rostoucích kategorií prvního kvartálu letošního roku Icecat usuzuje, že investice do hostingu stoupají. Vzestup LED TV a tabletů pokračuje, což bylo ostatně již trendem v loňském roce.

 Obr. 4: Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií

Top 10 nejrychleji rostoucích kategoriíZdroj: Icecat 

Icecat NV je vydavatelem statistik o stavu e-commerce a dodavatelem technických specifikací produktů a jejich popisů (produktových listů). Popularita stahování produktových listů dané značky je ovlivněna popularitou jejích produktů všeobecně; umístěním v hodnocení kupujících a uživatelů; dostupností v distribuci a v online prodejním kanálu; úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání; online kampaněmi a dalšími faktory.

Zdroj: Icecat








Úvodní foto: © digieye - Fotolia.com

Komentáře