IBM odprodalo segment outsourcingu péče o zákazníka

Společnost IBM prodala firmě Synnex segment outsourcingu péče o zákazníka. Prodej v hodnotě 505 milionů dolarů odůvodnila nízkými maržemi.

IBM odprodalo segment outsourcingu péče o zákazníka



Prodej zmíněného segmentu za 505 milionů dolarů oznámily společnosti IMB a Synnex toto úterý. Synnex spojí struktury z IBM se svou dceřinnou společností Concentrix, operující ve stejném odvětví.

Uváděným důvodem obchodu jsou nízké marže. Prodej zapadá do dlouhodobého plánu IBM zaměřit se na odvětví přinášející vysoké marže a naopak postupně opustit ta, kde je ziskovost nižší. V rámci tohoto plánu již společnost opustila například odvětví PC, pevných disků nebo pokladních míst.

Prodej však neznamená, že by IBM opouštělo segment outsourcingu obchodních procesů. V tomto odvětví naopak v posledních letech nakupovalo.

V roce 2013 například koupilo společnost Kennexa a o rok předtím společnost Emptoris, aby posílil své pozice v oblasti lidských zdrojů, resp. poskytování manažerských služeb.

IBM zcela neopouští ani trh péče o zákazníka, neboť prodává software a služby určené k personalizaci zákaznické péče.

Concentrix se stane obchodním partnerem IBM.

Zdroj: IDG News Service









Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com

Komentáře