Heureka.cz: Muži v e-shopech ročně utratí více než ženy

Více než 10 000 Kč za rok v e-shopech utratí podle průzkumu serveru Heureka.cz a agentury NMS Market Research přes 40 % českých mužů. Jak moc utrácejí ženy a jaké jsou rozdíly mezi ČR a SR?

Heureka.cz: Muži v e-shopech ročně utratí více než ženy



Muži za nákupy na internetu utratí ročně výrazně více peněz než ženy. Vyplývá to alespoň z průzkumu serveru Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research.

V rámci průzkumu bylo dotazováno devět tisíc internetových uživatelů v České republice a na Slovensku, kteří nakupují v e-shopech.

Podle výsledků průzkumu 43 % oslovených mužů ročně utratí v e-shopech více než 10 000 Kč. Z oslovených žen se k takové roční útratě u internetových obchodníků přihlásila jen necelá třetina (30 %).

Ženy se naopak výrazně více hlásí k roční útratě do 3 000 Kč. Zatímco z oslovených mužů za maximálně 3 000 Kč ročně nakoupí v e-shopech jen 15 %, tak u žen je to 25 %. Tedy alespoň podle zmiňovaného průzkumu mezi zákazníky e-shopů.

K nízké roční útratě Kamil Demuth ze serveru Heureka.cz ve zprávě pro média uvedl: „Stále více zákazníků se učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně v kamenných obchodech. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.

Podle průzkumu se nejčastější útrata respondetů u internetových obchodníků pohybuje mezi 5001 Kč a 10 000 Kč. K útratě v tomto rozmezí se přihlásila rovná čtvrtina oslovených českých uživatelů internetu.

Situace na Slovensku se liší

Jak již bylo uvedeno, průzkum probíhal také na Slovensku. „Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun,” uvedl ve zprávě pro média Michal Osuský z agentury NMS Market Research.

Nicméně i mezi slovenskými respondenty platí, že k větší útratě se hlásí více muži než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ doplnil Michal Osuský ve zprávě pro média.


Tabulka č.1: Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu? 

  Češi (aktivní na internetu) Muži (aktivní na internetu) Ženy (aktivní na internetu)
1 - 3 000 Kč 20 % 15 % 25 %
3 001 - 5 000 Kč 18 % 16 % 20 %
5 001 - 10 000 Kč 25 % 26 % 24 %
10 001 Kč až 20 000 Kč 20 % 24 % 17 %
Více než 20 000 Kč 16 % 19 % 13 %

Zdroj: Heureka.cz 








Úvodní foto: © Edyta Pawlowska - Fotolia.com

Komentáře