Gartner: Evropské firmy letos za CRM utratí o 7 % více

Firmy v Evropě vydají na CRM software v roce 2013 v přepočtu 60 miliard korun, uvádí výzkumná společnost Gartner.

Gartner: Evropské firmy letos za CRM utratí o 7 % více



Průzkum, který provedla analytická společnost Gartner mezi 119 organizacemi v Evropě, ukázal, že rozpočty na CRM letos porostou meziročně o 7 %.

Téměř polovina (48 %) organizací plánuje letos rozpočet na CRM zvýšit, zatímco s poklesem počítá pouze 5 procent organizací.

 „Hlavními cíli investic do CRM jsou letos spokojenost zákazníků a jejich loajalita, a v důsledku zvýšení tržeb. Investice tedy směřují především do nástrojů, které umožňují sledovat a hodnotit - ale především aktivně ovlivňovat - vztahy se zákazníky, a to napříč prodejními a komunikačními kanály,“ uvedl k výsledkům průzkumu společnosti Gartner Jim Davies.

 Davies dodává, že trendem v investicích do CRM je vytváření jednotného pohledu na zákazníka, což je podmínka pro porozumění jeho potřebám a požadavkům a názorům. Jedině tak mohou podle Gartneru firmy opravdu efektivně řídit vztahy se zákazníky.

Naopak témata jako jsou snižování nákladů na prodej, marketing a zákaznický servis ustupují do pozadí,“ uvedl Jim Davies.

Zdroj: Gartner








Úvodní foto: © spiral - Fotolia.com

Komentáře