Do roku 2017 online prodeje v Evropě dosáhnou 191 miliard euro, tvrdí Forrester Research

Podle analytiků z Forrester Research letos v západoevropském regionu největší růst internetového obchodování zaznamená Španělsko a Itálie. Jak si e-commerce má vést v ČR a co táhne on-line prodeje vzhůru?

Do roku 2017 online prodeje v Evropě dosáhnou 191 miliard euro, tvrdí Forrester Research



Obchodování přes internet bude v Evropě letos generovat prodeje v hodnotě 128 miliard euro. S tímto tvrzením přišli analytici z agentury Forrester Research. Podle nich by evropské online prodeje měly do roku 2017 vzrůst na 191 miliard euro při průměrném meziročním růstu 10,5 %. 

Podle odhadů agentury Forrester Research letos ze zemí západní Evropy největší nárůst internetového obchodování zaznamená Španělsko. Má činit 18 %. Hned za Španělskem je Itálie, kde by podle Forrester Research měla letos e-commerce zaznamenat růst o 16 %.

Růst v České republice by měl kopírovat celoevropský průměr.

Ve skandinávských zemích a na britském, francouzském či německém trhu analytici z Forrester Research kvůli saturaci očekávají růst jen o 10 až 11 %.

V západní Evropě je letos nejmenší růst očekáván v Nizozemsku, kde by měl činit pouze 9 %.

Pokud se očekávání analytiků naplní, tak v západoevropském regionu bude mít svou hodnotou největší internetový trh za letošní rok Velká Británie (45 miliard euro), následovaná Německem (31 miliard euro) a Francií (21 miliard euro).

Za růstem jsou nové technologie i noví hráči

Podle Forrester Research internetový trh roste i za přispění chytrých mobilů a tabletů. Díky relativně nové skupině zařízení prý spotřebitelé tráví na internetu více času a mají tak i více nákupních příležitostí.

Za nárůstem e-commerce jsou prý ovšem také kamenné obchody. Forrester Research připomíná, že řada velkých hráčů z offline trhu výrazně investovala do svých nových online prodejních kanálů.

Růst pak stimuluje i to, že naopak internetoví obchodníci otevírají kamenné pobočky s možností osobního vyzvednutí zboží objednaného online.

„Stejný trend je patrný i v České republice, kde velcí kamenní prodejci rozbíhají své internetové pobočky a obráceně, internetoví obchodníci otvírají kamenné prodejny či výdejny,“ uvedla ve zprávě pro média Jitka Součková, tisková mluvčí e-shopu Kasa.cz


Zdroj: Kasa.cz








Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Komentáře