Magellan je součástí MiTACu (aktualizováno)

Vlastník značky Mio, tchajwanská společnost MiTAC, dokončil akvizici GPS divize Magellanu. Čeká značku zánik? Jaké produktové novinky můžeme očekávat na našem trhu?



Magellan Triton 300 - outdoorová navigace určená (zatím) pro Severní AmerikuMiTAC International prostřednictvím tiskové zprávy v pátek oznámil, že koupil divizi spotřebních produktů firmy Magellan Navigation. Akvizice se týká spotřebitelské divize Magellanu zaměřené na výrobu GPS navigací. MiTAC je u nás známý zejména díky značce Mio Technology, která tvoří jeho divizi mobilních komunikací.

„Jde o přímý odkup aktiv Magellanu, tedy značky Magellan, navigačního softwaru, patentů, ochranných známek, intelektuálního vlastnictví a distribučních kanálů," uvádí se v zprávě.

Sloučením vznikla nová společnost MiTAC Digital, která bude mít sídlo v Kalifornii. „Velmi mě těší, že budu pracovat pro novou společnost MiTAC Digital. Silné stránky společnosti MiTAC International, zejména v inženýrství a výrobě, se nyní výhodně propojí se značkou Magellan a jejími distribučními kanály. Společnost MiTAC Digital tak získá skvělou příležitost posílit svou přítomnost a získat větší tržní podíl v Severní Americe," uvedl Kevin Chuang, prezident společnosti MiTAC Digital.

V portfoliu Magellanu byly přenosné auto-navigace a outdoorové GPS přístroje. Výrobce se proslavil zejména řadami RoadMate, Maestro nebo venkovními navigacemi CrossoverGPS a Magellan Triton. V druhé polovině devadesátých let sehrál Magellan roli největšího konkurenta Garminu. Jeho tradice však sahá až do let osmdesátých, kdy byl považován za vůbec prvního výrobce, který uvedl na trh komerční GPS přijímač Magellan NAV 1000.

(aktualizováno):

Na amerických trzích bude MiTAC dodávat navigace pod oběma značkami, stejná strategie lze očekávat i na našich trzích, i když neoficiální informace napovídají, že se uvažuje o prodeji turistických navigací pod jiným názvem. Nová společnost již nicméně  potvrdila, že Magellan bude nadále využívat svého loga. Propojení obou značek by tedy mělo fungovat především na úrovni sdílení technologických informací.

„Primárním cílem akvizice byl americký trh. Pokud se dočkáme produktů Magellanu na našich trzích, očekávám zpoždění oproti americkému nejméně půl roku," uvedl pro ChannelWorld Tomáš Kudweis, marketingový manažer  Mio Technology.

Magellan je značka dostupná i na tuzemských trzích. V nepříliš velkých objemech se zde prodávaly zejména outdoorové navigace. Jejich oficiálním dovozcem je brněnská společnsot Fons. Autorizovaným distributorem značky Mio je v Česku Elko Trading a na Slovensku LC Trading.

Více se o produktech amerického výrobce můžete dozvědět na jeho oficiálních webových stránkách.







Komentáře