Jsou velká data jenom buzzword?

Bigdata patřily mezi často skloňované buzzword v roce 2012, ale hype kolem nich může brzy pominout. Na tom se shoduje analýza názorů kolem analytických společností.

Jsou velká data jenom buzzword?



Velká data (big data) si získala v loňském roce pozornost nejen technických magazínů, ale všech byznys médií. Proto společnost DataSift zpracovala pro analytiky z Ovum retrospektivní analýzu zaměřenou na vnímání trendu big data mezi uživateli Twitteru.

Po vyloučení výrobců softwarů došli k výsledku, kdy na 2,2 milionu interakcí se podílelo 981 tisíc uživatelů.

Překvapivě se na Twitteru objevilo tři krát více pozitivních zmínění spojených s výrobci než těch negativních, i přes nepříznivé informace týkající se akvizice Autonomy společností HP.

Trend big data pojednává o velkém množství dat získaných ze sociálních sítí, senzorů a dalších zdrojů a stejně jako o nástrojích jakým je Hadoop schopných zpracovat tato data pro obchodní použití.

Také podle analytiků Gartneru se velká data dostávají na hype křivce do fáze deziluze a tato techologie rychle vyzrává. S tím přichází najevo fakt, že existující nástroje jsou příliš náročné a neflexibilní.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: © Scanrail - Fotolia.com

Komentáře