Jaké technologie rozhýbou váš byznys?

Distree XXL, setkání výrobců z celého světa s distributory působícími v regionu EMEA, má mimo jiné v programu panelovou diskuzi s analytiky zaměřenými na distribuční kanál ICT a CE. Účastníkem debaty byl také ChannelWorld a přinášíme vám z ní ty nejzajímavější komentáře k produktovým skupinám, které by měly rozhýbat váš byznys i v dobách globální ekonomické recese.



Francis Tchertoff, Matt Rowland-Jones a Guy Whitcroft pod takotvkou moderátora Distree XXL  Ryana MackeyeHned tři analytici se posadili do čela panelové diskuze na Distree XXL v Monte Carlu: Francis Tchertoff, vice president poradenské společnosti Channel Experts; Matt Rowland-Jones, generální manažer konzultantské společnosti bChannels a Guy Whitcroft, šéf distribuční skupiny Aptec a odborník na oblast Středního východu, Afriky a Turecka. Pojďte se s námi podívat, jaké trendy se probíraly:

Netbooky - Milovaná i zatracovaná produktová skupina bude jedním z tahounů letošních prodejů. Smutek prodejního kanálu způsobuje především nízká cena produktů, která se odráží na celkovém snížení objemu obratu a marží. Analytici k tomu dávají jasný komentář: „Netbooky musíte ve své nabídce mít, snažte se k nim dodat další přidanou hodnotu." Příkladem může být prodej komodit jako pouzdra, kabelky, batohy nebo jiné doplňky, bez kterých se zákazník „neobejde".

Se službami v západních zemích přišli (a na tuzemských dost možná brzy přijdou) také telekomunikační operátoři. Například v Anglii lze netbook koupit za pouhých 25 liber. Stačí se upsat k odběru datových služeb.

„Mít v nabídce netbook znamená i další příležitost. Váš spokojený zákazník, který si koupil produkt jako vstupní zařízení do světa IT, může zanedlouho poznat, že by rád pracoval na plnohodnotném stroji a přijde si notebook koupit opět k vám," komentoval Guy Whitcroft.

Analytici zároveň radí sílu netbooku nepřeceňovat, brzy se totiž podle nich zařadí do standardní nabídky PC. Zároveň se očekává zrození další produktové skupiny, jež bude stát na pomezí netbooků a PDA.

Cloud computing - Termín mnohými označovaný jako „buzz word", již dávno ožil. „Reselleři na tomto konceptu mohou skutečně dobře vydělat. Doba, kdy firmy tlačí na snížení nákladů, outsourcingu software a správě dat jako službě nahrává," řekl Francis Tchertof a zároveň varoval: „Je otázkou co tento trend může přinést distributorům, podle mého názoru jen to, že prodají méně software. Navíc, náskok mají v této oblasti velcí hráči jako je Google nebo Microsoft. Ti mají obrovské storage farmy, které umožňují provoz za minimální náklady. Pokud se reselleři budou chtít pustit do tohoto byznysu, musí se připravit na velké investice. Brzdou tohoto odvětví bude také to, že se firmy stále bojí svěřit svá data do cizích rukou."

OLED Displeje - Technologie obrazovek podsvícených OLED diodami přináší možnosti výroby tenčích a energeticky úspornějších televizí. Analytici se ovšem shodují: „Bude to trvat několik let, než se tato technologie prosadí." Důvod? „Lidé si právě koupili nové velké televize, které mají rádi. Nemají v současnosti důvod investovat do nové technologie, která jim nepřináší hmatatelný přínos. Televize není PC a spokojíte se s jedinou na mnoho let," přednesl svůj pohled Guy Whitcroft.

Také hlasování publika, složeného z několika stovek výkonných zástupců distributorů, ukázalo, že od této technologie nemá velká očekávání. Naději do nich vkládá zhruba 30 % z nich. Bylo zřejmé, že adresy jejich trvalého bydliště jsou evidovány na západ od našich hranic.

SSD disky - Technologie, na které panovala téměř absolutní shoda analytiků i publika z pohledu obchodní příležitosti. „Výhody SSD disků všichni známe a argumenty budou platit i na zákazníky. Jen si vzpomeňte, jak dlouho jste čekali na start svého sytému před deseti lety a podívejte se, jak dlouho čekáte nyní. Zase tak moc se toho nezměnilo. Zavedení SSD disků to změní a zákazníci to ocení," vyjádřil přesvědčení Francis Tchertof. Překážkou pro zvýšení prodejů v tomto roce nicméně stále zůstává cena a nízké kapacity.

„Výrobci přicházejí s flash disky o kapacitě 64 GB. Je otázkou, zda musí mít váš zákazník skutečně všechna data na harddisku v počítači. Může mu stačit SSD disk v notebooku, který dramaticky zrychlí jeho práci s počítačem a možnost přenášet ostatní data s sebou na externím disku, dle potřeby," upozornil Matt Rowland-Jones.

Green IT - „Zájem o úsporné technologie bezesporu naroste, nepůjde ale o bambusové produkty, které jsou pouhým módním výstřelkem. Nevěřím, že jejich výroba poškozuje životní prostředí méně, než standardní technologie," poznamenal Francis Tchertof a dodal: „Současný stav plýtvání energií je neudržitelný. Na trhu budou přicházet další a další inovativní produkty, o které poroste zájem."

„Poptávka bude sílit u některých zákazníků, kteří si problematiku zeleného IT uvědomují, ať už z důvodu ochrany životního prostředí nebo snižování nákladů. Hlavním tahounem ale budou jednoznačně korporace a velké společnosti hledající cesty ke snížení nákladů," uzavřel Matt Rowland-Jones.

Také na tématu green IT, jako příležitosti pro tento rok, se shodli s analytiky téměř jednohlasně všichni distributoři.

Z Distree XXL pro vás připravujeme i další materiál. S velmi zajímavou přednáškou o „krizi" v číslech vystoupil Pascal Bollon, ředitel celosvětového IT a Office oddělení výzkumné agentury GfK. Je „krize" krizí důvěry nebo skutečnou ekonomickou katastrofou? Co říkají čísla a kde hledat další příležitosti na trhu již příští týden na ChannelWorldu.







Komentáře