NMS: Češi nakupují na internetu kvůli úspoře času, Slováci pro nižší ceny

Ještě donedávna byla hlavním důvodem nákupu na internetu úspora peněz, kvůli ní takto nakupovala více než polovina Čechů. Jak a proč se situace změnila?

NMS: Češi nakupují na internetu kvůli úspoře času, Slováci pro nižší ceny



Před čtyřmi lety uvádělo v průzkumu NMS Market Research 46 % Čechů jako hlavní důvod nákupu na internetu úsporu peněz. V současnosti je to hlavním důvodem už pouze pro třetinu uživatelů.

Pro Čechy aktivní na internetu, především ženy, začíná být důležité plnohodnotné trávení volného času.

Takové jsou závěry výzkumné agentury NMS Market Research, která provedla ve spolupráci s nákupním rádcem Heuréka zaměřeným na chování českých i slovenských online nakupujících.

Naopak cena je rozhodujícím faktorem pro nákup o-nline pro 40 % Slováků a až v druhé řadě úspora času. Mezi další klíčové faktory ovlivňující rozhodnutí nakoupit online patří v ČR i na Slovensku bohatší nabídka zboží a okrajově také speciální nabídky a slevy.

Heureka.cz, která zveřejnila výsledky studie NMS, v oznámení neuvedla vzorek, který byl v rámci průzkumu dotazován.


Vývoj důvodů, proč spotřebitelé nakupují na internetu

Proč nakupujete na internetu?

Češi
(aktivní na internetu)

Slováci
(aktivní na internetu)

 

2009

2012

2012

Úspora času

27 %

35 %

29 %

Nižší ceny

46 %

33 %

40 %

Širší sortiment

12 %

14 %

14 %

Speciální nabídky, slevy

7 %

7 %

8 %

Ostatní

8 %

11 %

9 %



Zdroj: NMS Market Research








Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Komentáře