MasterCard Obchodníky roku 2012 jsou Alza.cz a Datart

Mezi internetovými prodejci tentokrát uspěla Alza.cz, mezi prodejci elektrotechniky po dlouhé době Datart. Jak si vedli jejich rivalové a kdo se stal osobností roku?

MasterCard Obchodníky roku 2012 jsou Alza.cz a Datart



Ocenění MasterCard Obchodník roku 2012 již mají své držitele. V oborové kategorii MasterCard Internetový prodejce roku 2012 tentokrát uspěl e-shop Alza.cz. Ocenění byla udělována na základě průzkumu zákaznického mínění, který realizovala agentura Incoma GfK.

Alza.cz po třech letech sesadila z první příčky aukční a nákupní portál Aukro.cz, který letos skončil na místě druhém. Třetí příčku obsadila nákupní galerie Mall.cz.

Ocenění MasterCard Prodejce elektrotechniky roku 2012 získal Datart.

Právě tuto síť prodejen elektrotechniky při průzkumu agentury Incoma GfK respondenti hodnotili nejčastěji jako jedničku v přístupu personálu a kvalitě nabízeného zboží.

Datart vyhrál teprve podruhé. Poprvé se na první příčku dostal v roce 2003. Po dosti dlouhé pauze tedy tentokrát  znovu nechal za sebou. Electro World skončil na druhém místě. Okay obsadilo třetí příčku.

„Letošní ročník ocenění přinesl na vítězných příčkách řadu změn, což odráží dynamický vývoj maloobchodu. Obchodníci rozšiřují šíři svého sortimentu, poskytují výhodné nabídky a v boji o zákazníky přináší i nejrůznější inovace,“ uvedl k výsledkům ve zprávě pro média Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku. 

Osobností roku se stal Ondřej Fryc díky prodeji Netretail Holdingu

Titulem MasterCard Osobnost obchodu 2012 se nyní může pyšnit Ondřej Fryc, generální ředitel nákupní galerie Mall.cz a společnosti Netretail Holding. Svými hlasy o tom rozhodli účastníci konference Retail Summit 2013.

Ondřej Fryc byl na ocenění nominován díky svému přispění k prodeji většinového podílu ve Netretail Holdingu společnosti MIH Allegro v létě roku 2012. Šlo o dosud největší transakci v rámci české internetové scény.

Ocenění MasterCard Inovace v obchodě 2012, o jehož udělení také rozhodovali účastníci konference Retail Summit 2013, získala společnost Tesco Stores za spuštění internetového prodeje potravin s doručením až do domu.

Zdroj: Incoma GfK








Úvodní foto: © digieye - Fotolia.com

Komentáře