Konkurence: Alza pokračuje v dramatickém nárůstu obratu

Alza.cz, největší český e-shop zaměřený na informační technologie a spotřební elektroniku, oznámil výsledky za první čtvrtletí. Plánuje také otevření nové pobočky a showroomu.



Za svého maskata si Alza zvolila nezbedného mimozemšťana. V prodejním kanálu příliš oblíbený neníAlza.cz za první tři měsíce dosáhla tržeb 1,07 miliardy korun. Meziroční růst společnosti tak překonává hranici 30 %.

„Je to fantastický obchodní úspěch, i v letošním roce potvrzujeme svou pozici lídra prodeje na českém internetu. Jsme stabilní firma a poskytujeme kvalitní služby. Lidé nám věří, a proto u nás nakupují i v současné složité době," komentoval výsledky v tiskovém oznámení Jan Samko, marketingový ředitel společnosti.

Alza.cz otevřela během února novou pobočku v Praze 5 v blízkosti metra Lužiny. Nyní oznámila, že již za měsíc přibude k Brnu a Bratislavě i další mimopražská pobočka, a to v centru Plzně. „Rozhodnutí rozšířit naši síť poboček je reakcí na poptávku našich zákazníků po větší dostupnosti po našich službách," uvedl v oznámení ředitel pobočkové sítě Jan Moudřík.

Podle informací společnosti projde v nejbližší době velkými změnami i centrála v Praze - Holešovicích, kde prodejce nabídne zákazníkům showroom s plochou 700m2, určený pro prezentaci technologických novinek.

V současné době nabízí internetový obchod Alza.cz téměř 20 000 produktů od více než pěti set světových značek. Návštěvnost webových stránek www.alza.cz se pohybuje nad hranicí 3 milionů návštěvníků měsíčně (březen 2009). Denní návštěvnost překonává 120 000 unikátních uživatelů, kteří denně shlédnou až 2 miliony zobrazených stránek.

V roce 2008 přesáhl obrat Alzy 3,2 miliardy korun a společnost vyřídila 792 000 objednávek. Znamenalo to obratový růst 40 % a nárůst v počtu objednávek ve výši 55 %. Co vás napadá, když si srovnáte obrat Alzy s výsledky tří největších českých distributorů IT?

Vývoj prodejních výsledků e-shopu Alza.cz







Komentáře