TomTom představil strategii pro GPS sezónu

Na včerejším setkání s novináři představil TomTom nové produktové novinky a komunikační strategii pro letní sezónu. Jaká je pozice společnosti na našem trhu a jak se změnila její struktura?



Nové modely TomTom budou obsahovat předinstalovanou databázi bezpečnostních kamerTomTom se aktuálně snaží oslovit uživatele s nabídkou, v rámci které mohou zákazníci zdarma získat dvouleté předplatné služby Map Update Service k nově zakoupené navigaci TomTom GO 930 (Traffic) nebo GO 730 (Traffic). Vaši zákazníci mohou nabídku využít od 1. 4. do 31. 5. 2009. Své mapy pak aktualizují pomocí přiloženého bezplatného software TomTom Home. Nové mapy vycházejí čtvrtletně.

Další novinkou je zprovoznění plánovače tras TomTom Route Planner, který je již dostupný bez registrace ve většině evropských států včetně České republiky. Tato webová služba poskytuje bezplatný přístup podrobným dopravním informacím v Evropě. Route Planner obsahuje technologii TomTom IQ Routes, která dokáže vypočítat nejrychlejší trasu cesty a stanovit její přesné trvání a dobu příjezdu v závislosti na denní době a dni v týdnu. Jak uvádí výrobce, funkce je založena na souhrnných znalostech cestovních časů 30 milionů uživatelů TomTom a dokáže řidičům ušetřit čas i náklady na benzín.

Právě IQ Routes bude jednou z funkcí, kterou chce TomTom zdůrazňovat při uvedení nových produktů na trh. Ty budou oficiálně představeny příští týden. Z nejvyšší třídy dosud nabízených navigací si dva nové modely převezmou také funkci navigace v jízdních pruzích. Nejlevnější modely budou dostupné od 3 300 Kč.

„TomTom v minulém roce dosáhl pozice jedničky na českém trhu. Náš tržní podíl činil v české republice přibližně 33 %, v Evropě je to téměř 50 %," uvedl na setkání Robert Červenák, Senior Account Manager společnosti TomTom a doplnil: „V tomto roce chceme dále posilovat. Prosazovat se chceme zejména v retailu a plánujeme také rozšíření partnerské sítě."

Jak jsme vás nedávno informovali, výrobce navigací upravil svou síť autorizovaných distributorů. Nováčka AT Computers v Česku doplňuje specialista Agora DMT. Na Slovensku jsou to DSI Slovakia a TN Trade.

V současné době se všichni výrobci klasických navigačních zařízení do automobilů (PND) musejí potýkat s nástupem chytrých telefonů a dalších zařízení, která do sebe funkci GPS navigace integrují. Jak uvádí TomTom v tiskovém oznámení, je to jeden z důvodů, proč se společnost na globální úrovni rozhodla k rozčlenění do několika divizí s různými prodejními kanály.

Tradiční divize TomTom PND je nyní propojena s dalšími čtyřmi jednotkami, z nichž jednu pochopitelně tvoří nedávno zakoupený poskytovatel map Tele Atlas. Ten je propojen s jednotkami TomTom Work, Automotive a Mobile. Některé z nich budou poskytovat navigační řešení na B2B trhu, který doplní tržby získané z tradičních spotřebitelských trhů.

Všechny jednotky podporuje ještě oddělení Dynamic Content & Publishing, které vytváří a dodává obsah a služby pro celý sortiment produktů v různých formátech.

Více informací o společnosti a její aktuální nabídku můžete získat v oficiální prezentaci zde. Zájemci o prodej značky z řad resellerů se mohou zapojit do partnerského programu prostřednictvím registrace na portálu Partner City. Po registraci získáte přístup k aktuálním informacím, prezentačním materiálům atp. Počet registrovaných partnerů TomTom v současnosti tvoří více než 800 prodejců v Česku a na Slovensku. Podle zástupců výrobce disponuje TomTom vůbec největší sítí prodejců ze všech výrobců GPS navigací působících na našem trhu.







Komentáře