Navigon v Česku nekončí, Jiří Kraval ale odchází

Minulý týden proběhala na českém IT trhu zpráva, že Navigon, německý výrobce osobních navigací (PND), ukončuje přímé působení svého obchodního zástupce Jiřího Kravala a pravděpodobně tak utlumí své aktivity na českém a slovenském trhu. Požádali jsme proto o vyjádření zástupce výrobce.



Najde Navigon cestu jak dobýt český trh s osobními navigacemi?Zpráva, kterou jako první zveřejnila distribuční společnost Elko Trading, obsahovala mimo jiné informaci, že Navigon pravděpodobně ukončí přímou podporu partnerů. Výrobce se ale takovému výkladu situace brání.

Česká republika je pro společnost Navigon důležitým trhem – jedním z příkladů je to, že jsme jako první z výrobců PND implementovali ve svých výrobcích řady Premium podporu češtiny ve funkcích převodu textu na řeč (Czech Text-to-Speech) a rozpoznávání řeči (Czech Voice Recognition); jejich uvedení na trh se očekává za dva týdny. Připravuje se rovněž česká telefonická hotline, která zahájí provoz 1. 10. 2010,“ napsal ChannelWorldu Dariusz Denkiewicz, Country Manager Navigonu pro východní Evropu.

Potvrdil ovšem také odchod Jiřího Kravala z pozice key account managera: „K naší lítosti se Jiří Kravál rozhodl odejít z České republiky a ze společnosti Navigon. Po pečlivém zvážení situace se společnost Navigon rozhodla posílit vazby se svým výhradním distributorem Agora DMT a zachovat vysokou úroveň spolupráce s maloobchodními prodejci prostřednictvím key account managerů společnosti Navigon.

Novou strukturu budou podle prohlášení výrobce vytvářet key account manager Adam Szostakow z oblasti poblíž Českého Těšína, který má na starosti Polsko, Českou republiku a Slovensko a bude poskytovat know-how a nápady pro prodejní aktivity; Anna Nagrodzki z Hamburgu, která má na starosti marketing; Jan Bejbl, key account manager společnosti Agora DMT, zastupující společnost Navigon v přímých kontaktech s maloobchodními prodejci, a Wojtek Liczkowski, pověřený kontakty s novináři.

Na Slovensku bude jako výhradní distributor nadále působit společnost LC Trading,“ potvrdil na dotaz ChannelWorldu Wojtek Liczkowski.

Jiří Kraval míří do UPC

Jiří Kraval, který přišel do pozice v Navigonu ze společnosti Mio teprve před osmi měsíci, se rozhodl akceptovat nabídku společnosti UPC Direct a přestěhovat se i s rodinou do Lucemburku. „UPC direct vyčleňuje své satelitní aktivity do samostatné divize, která bude mít centrálu v Lucemburku. Rozhodl jsem se, že přijmu nabídku společnosti na pozici country manažera pro Českou a Slovenskou republiku v této nové divizi,“ potvrdil Jiří Kraval pro ChannelWorld.

Podle vyjádření výrobce zvýšil Navigon v první polovině roku 2010 prodej svých navigací o 21,3 % v porovnání se stejným obdobím předchozího roku.

Navigon má opravdu kvalitní produkty, jeho pozice na trhu je ale ztížena nižším podílem oproti vedoucím značkám, což zároveň znamená nižší možnosti investic do marketingu. Výsledky za první pololetí považuji za vynikající, a to zejména z toho důvodu, že v prvním čtvrtletí dodal Mountfield v rámci své reklamní akce na trh více než 30 tisíc navigací, a tím ho v podstatě saturoval,“ shrnul své působení v Navigonu Jiří Kraval.

Více informací o produktech výrobce naleznete na stránkách společnosti Navigon.

Zdroj: ChannelWorld







Komentáře