Mediaresearch: Podíl analogu v českých domácnostech klesá

2. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Analytická společnost Mediaresearch zveřejnila výsledky dalšího Kontinuálního výzkumu, který provedla v prvním čtvrtletí letošního roku. Jak se změnil poměr příjmu digitálního vysílání k analogovému?

Z výsledků výzkumu vyplývá, že analogové vysílání prozatím přijímá více než 11 % domácností, ale většina přijímá televizní vysílání zároveň dalšími způsoby. Pouze na analogovém vysílání (ATV) je závislých 5,5 % domácností a ve srovnání s loňským rokem jejich počet klesl o 11,5 %. U tohoto procenta lze předpokládat v brzké době nákup set-top-boxu nebo nového televizoru.

Penetrace domácností závislých na analogovém vysílání je samozřejmě regionálně odlišná v závislosti na stavu vypínání analogu v dané oblasti. Největší podíl domácností závislých na ATV z hlediska krajů je v kraji Zlínském, kde dosahuje téměř 30 %.

Pokles pozemního analogového vysílání je doprovázen výrazným nárůstem (12,5 %) pozemního digitálního vysílání. Současně v meziročním srovnání vzrostl v České republice satelitní příjem na 29 %, zatímco příjem pomocí kabelové či IPTV přípojky meziročně stagnuje.

Graf 1: Rozložení typů příjmů televizního vysílání v ČR

Rozložení typů příjmů televizního vysílání v ČR

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci