Mediaresearch: Digitalizace modernizuje domácnosti

Z výsledků posledního kontinuálního průzkumu provedeného společností Mediaresearch na podzim roku 2011 vyplývá, že digitalizaci televizního vysílání v České republice donutila tuzemské spotřebitele k nákupu nových televizí. Jaká je současná vybavenost?

Mediaresearch: Digitalizace modernizuje domácnosti



Televizím v České republice dominují stále CRT modely, ale LCD jsou rozšířenéZ poslední vlny kontinuálního výzkumu provedeného agenturou Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO) v měsících září až listopad 2011 vyplývá, že bezmála 28 % televizních domácností vlastní více než jeden televizor.

V domácnostech vybavených televizí převládají ve 40 % televizory s LCD obrazovkou. Plazmovou televizi vlastní 10,4 % národa a LED pouhých 3,5 %.

Alespoň jednu televizi s klasickou, tedy skleněnou CRT obrazovkou, má doma necelých 60 % domácností. Necelé 2 % dotázaných netuší jaký typ televizoru vlastní.

Poměr mezi širokoúhlým a standardním poměrem stran obrazovky je více méně vyrovnaný. Televizor s poměrem stran 16:9 vlastní 53,2 % obyvatel, zatímco poměr 4:3 se nachází v 56,6 % domácností.

Full HD rozlišení na alespoň jednom ze svých televizorů uvádí 22,4 % televizních domácností, HD ready nebo HDTV ready 16,5 % a televizi se standardním rozlišení obrazu vlastní 64,8 % dotázaných. Za zmínku stojí také informace o možnostech připojení k internetu. Televizi s podporou připojení k internetu vlastní 4,2 % obyvatel.

Graf1: Televize v tuzemských domácnostech Televize v tuzemských domácnostech

Zdroj: ATO – Mediaresearch, STEM/MARK

Přístup do archivů televizí přitahuje pozornost k internetu

Možnost sledovat televizní vysílání máme nejenom na obrazovkách televizorů. 13,1 % respondentů starších 4 let odpovědělo, že alespoň jedenkrát týdně sleduje televizní pořady v archivech televizních stanic, živé vysílání přes internet uvedlo 5,5 % dotázaných. Televizní vysílání na mobilním telefonu si jednou do týdne pustí 0,4 % dotázaných.

Graf2: Způsob sledování televizního vysílání Způsob sledování televizního vysílání

Zdroj: ATO – Mediaresearch, Stem/Mark








Úvodní foto: © Pavel Losevsky - Fotolia.com

Komentáře