iSuppli: Low-endové značky tlačí dolů cenu high-endových LCD televizorů

Prémiové značky televizorů se podle analytiků IHS iSuppli potýkají s rostoucím tlakem low-endových brandů, které nabízejí LCD modely levněji avšak s funkcemi dříve známými pouze z dražších TV.



iSuppli: Low-endové značky tlačí dolů cenu high-endových LCD televizorůPrůměrná cena typického high-endového televizoru ve Spojených státech činila v červenci 1 002,58 dolaru, což je o 23,9 % méně než ve stejném měsíci loňského roku (1 317,89 dolarů).

Analytička Lisa Hatamaiya uvedla, že hlavními lákadly značek jako Sony a Samsung bylo 1080 HD rozlišení, 120Hz obnovovací frekvence a LED podsvícení. Tyto funkce však nyní nabízejí levné značky, a to především v úhlopříčkách 40-42 palců a za podstatně nižší ceny.

Jako příklad iSuppli uvádí značky Apex a Element, které ve vybraných obchodech nabízejí 40 palcové TV sety s 1080p/120 Hz a LED podsvícením za 550 dolarů. Prémiové značky pro srovnání nabízejí podobné parametry za ceny kolem 1 100 dolarů, tedy za dvounásobnou cenu.

Prodeje televizorů letos vzrostou o 11 %

High-endové značky mají oproti levným však nadále navrch. Low-endové brandy zatím nezačaly nabízet 3D obraz a funkce spojené s připojením k internetu.

IHS iSuppli tvrdí, že s tím, jak poroste cena a dostupnost pokročilých funkcí tzv. „value brandů“ televizorů, budou prémiové značky muset trvale zlepšovat své produkty a zaměřit se na klíčové výhody při respektování tlaku na ceny.

Průzkum společnosti Displaybank ukazuje, že se v druhém čtvrtletí 2011 prodalo celkem 50 milionů plochých televizorů. Meziměsíčně se jedná o 3 % nárůst, meziročně prodeje vzrostly o 12 % a hlavní podíl na tom mají LCD televizory.

Celkově by se letos mělo podle Displaybank prodat 200 milionů kusů, což je o 11 % více než vloni. Mezi největšími výrobci aktuálně připadá 17 % trhu Samsungu, LG získalo 13 % a Sony 11 %. LCD s LED podsvícením dosáhly podle analytiků 39% penetrace trhu.

Zdroj: IHS iSuppli, Displaybank







Komentáře