Gartner: Spotřebitelé letos utratí 2,1 bilionu dolarů za technologie a služby

Gartner zveřejnil analýzu, podle které nadále rostou výdaje spotřebitelů na technologie a služby. Za co konkrétně jsou spotřebitelé ochotni platit?

Gartner: Spotřebitelé letos utratí 2,1 bilionu dolarů za technologie a služby



Největší podíl budou mít na výdajích spotřebitelů v roce 2012 mobilní služby, které podle Gartneru vygenerují 37 % obratu.Spotřebitelé v roce 2012 utratí podle analytiků Gartneru za mobilní služby, digitální informační zdroje, zábavu a služby přibližně 2,1 bilionu dolarů.

Meziročně to v porovnání s rokem 2011 znamená růst o 114 miliard. Růst výdajů by měl pokračovat každý rok přibližně o 130 miliard a v roce 2016 dosáhnou výdaje spotřebitelů podle Gartneru hodnoty 2,7 bilionu dolarů.

Analytici do částky 2,1 bilionu počítají především výdaje za mobilní telefony, výpočetní, zábavní zařízení a další chytrá zařízení. Patří sem také služby pro připojení těchto zařízení k odpovídající síti a software a média konzumované na těchto zařízeních. „Tři největší segmenty spotřebitelských technologií jsou a budou mobilní služby, mobilní telefony a zábava,“ říká Amanda Sabia z Gartneru.

Největší podíl budou mít na výdajích spotřebitelů v roce 2012 mobilní služby, které podle Gartneru vygenerují 37 % obratu. Mobilní telefony budou v daném období představovat 10 % výdajů spotřebitelů, tedy přibližně 222 miliard dolarů. Zábavní služby, jako je kabelová TV, satelitní TV, IP TV a on-line hry dosáhnou podobných výdajů jako mobilní telefony, přibližně 210 miliard dolarů.

Gartner předpovídá, že výdaje spotřebitelů na mobilní aplikace a obsah porostou z 18 miliard dolarů v letošním roce až na 61 miliard dolarů v roce 2016. Růst zaznamenají také výdaje na elektronické texty (e-knihy, online zprávy, časopisy) z 5 miliard v letošním roce na 16 miliard v roce 2016.

Průzkum podle Gartneru také ukázal, že spotřebitelé jsou ochotni platit za obsah „který stojí za to“ a také, že tolerují a podporují obchodní model, kde funkce a obsah je zdarma výměnou za zobrazování reklamy.

Zdroj: Gartner








Úvodní foto: © Xuejun li - Fotolia.com

Komentáře