Gartner radí, jak se připravit na růst výdajů spotřebitelů na elektroniku

Analytici společnosti Gartner zveřejnili odhady vývoje výdajů spotřebitelů na produkty a služby v oblasti digitální zábavy a informací. Jak výdaje porostou? Co analytici radí dodavatelům pro dosažení úspěchu se svou nabídkou na trhu?



Gartner radí, jak se připravit na růst výdajů spotřebitelů na elektroniku Foto: © nyul - Fotolia.com Celkově v loňském roce spotřebitelé utratili 2 biliony dolarů za produkty a služby v oblasti digitální zábavy a informací. Do roku 2015 se tyto výdaje podle Gartneru zvýší na 2,8 bilionu, přičemž odhady pro letošní rok činí 2,1 bilionu dolarů.

Mezi výrobci můžeme pozorovat trend diverzifikace produktů/služeb, které jim umožní „vytáhnout“ více z peněženek spotřebitelů. Gartner rozděluje výdaje z „peněženky spotřebitele“ na peníze vynaložené na obsah (přístup, spotřeba a jeho vytváření), zařízení a služby.

Podle Amandy Sabia, vedoucí výzkumné analytičky Gartneru, výrobci, kteří diverzifikují nabídku napříč spotřebními segmenty, vydělávají více z celého ekosystému. Zastaralé služby pak transformují do nových produktů a služeb.

Analytici uvádí, že 62 % celkových výdajů na spotřební a výpočetní elektroniku, digitální zábavu a další služby loni tvořil přístup a využití předplacených komunikačních služeb (pevná a mobilní telekomunikace, mobilní datové sužby, broadband připojení, video, pay TV, online hry).

Druhou nejpočetnější skupinou (28 %) jsou zařízení. Za mobily, počítače a další spotřební elektroniku uživatelé utratili 600 miliard dolarů.

Nejméně spotřebitelé utráceli za obsah a služby (10 %). Polovinu z této částky tvořily poplatky za video obsah vč. placené TV či VOD, druhou polovinu pak počítačový software a hry, hudba, knihy a mobilní aplikace.

Jak podle analytiků uspět?

Pokud je dodavatel zaměřen pouze na jeden ze spotřebních segmentů, má dvě možnosti, jak získat vedení na trhu. „Buď diverzifikuje nabídku ve svém portfoliu, nebo rozšíří svou cílovou skupinu či model použití svých produktů a služeb,“ radí Mikako Kitagawa, hlavní výzkumná analytička Gartneru.

Rozšíření tak může jednoduše vycházet z alternativního použití stávajících produktů – např. z fixní telekomunikace na mobilní, z fixního broadband připojení na mobilní, fyzický obsah (CD,DVD, knihy) na on-line, apod.

Třemi klíčovými technologiemi, které podle Gartneru nabídnou dodavatelům nejlepší příležitost v následujících třech letech, jsou: bezdrátový broadband, který zajistí trvalé připojení; lokalizační služby (LBS), které vylepší možnosti tohoto připojení o místní přizpůsobení; a operační systémy, které tvoří základ pro integraci aplikací.

Zdroj: Gartner
Foto: © nyul - Fotolia.com







Komentáře