Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém Asekol registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se podle stejných statistik prodalo 52 000 televizí.
Asekol v oznámení uvádí, že se navíc často jednalo o dražší televizory s velkou úhlopříčkou. „Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ uvedla v oznámení médiím Hana Ansorgová, manažerka komunikace neziskové organizace Asekol.
Trend potvrdil i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky retailového řetězce Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“
Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize, uvádí Asekol. Fakt souvisí i s tím, že výrobci již CRT televizory na trh téměř neuvádějí.
V souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené, tvrdí Asekol a přitom dodává, že v posledních letech jejich prodeje spíše klesají.
Naopak prodeje televizorů s LED technologií s úhlopříčkami nad 25‘‘ podle organizace meziročně vzrostly třikrát.
„Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ dodává k motivátorům Hana Ansorgová.
Zdroj: Asekol