Euro a olympiáda motivují Čechy k nákupu televizorů, tvrdí Asekol

24. 7. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Statistiky organizace Asekol ukazují, že blížící se Olympijské hry a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy tak lákavými událostmi, že kupují nové televizory.

Euro a olympiáda motivují Čechy k nákupu televizorů, tvrdí Asekol. Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém Asekol registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se podle stejných statistik prodalo 52 000 televizí.

Asekol v oznámení uvádí, že se navíc často jednalo o dražší televizory s velkou úhlopříčkou. „Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ uvedla v oznámení médiím Hana Ansorgová, manažerka komunikace neziskové organizace Asekol.

Trend potvrdil i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky retailového řetězce Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.

Zatímco prodeje CRT televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize, uvádí Asekol. Fakt souvisí i s tím, že výrobci již CRT televizory na trh téměř neuvádějí.

V souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené, tvrdí Asekol a přitom dodává, že v posledních letech jejich prodeje spíše klesají.

bitcoin školení listopad 24

Naopak prodeje televizorů s LED technologií s úhlopříčkami nad 25‘‘ podle organizace meziročně vzrostly třikrát.

Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ dodává k motivátorům Hana Ansorgová.

Zdroj: Asekol

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci