Ericsson: Při sledování televize stále více vyžadujeme sociální sítě

Výsledky každoročního průzkumu Ericssonu ukazují, že tzv. sociální televize se stává masovým fenoménem. Podají vám sociální sítě argumenty pro prodej tzv. smart televizorů?

Ericsson: Při sledování televize stále více vyžadujeme sociální sítě



Ericsson: Při sledování televize vyžadujeme sociální sítěVýzkum společnosti Ericsson ukazuje, že 62 % dotázaných spotřebitelů používá každý týden během sledování televize sociální média, za jeden rok tak jejich počet vzrostl o 18 %.

Z pohledu pohlaví se této činnosti se věnuje 66 % žen ve srovnání s 58 % mužů. Čtvrtina dotázaných spotřebitelů používá sociální média k diskuzím o právě sledovaných pořadech.

Niklas Rönnblom, hlavní poradce oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů, prohlásil: „Jelikož 67 % spotřebitelů používá ke sledování televizního vysílání nebo videa chytré telefony, tablety nebo notebooky, jsou mobilní zařízení důležitou součástí zážitků ze sledování televize. 60 % spotřebitelů dále uvádí, že každý týden využívají služby televizního obsahu na vyžádání. Roste obliba sledování televize za pohybu – 50 % času stráveného sledováním televize nebo videa na chytrých telefonech se odehrává mimo domov; nárůst tohoto typu sledování televize usnadňuje vysokorychlostní mobilní připojení.

Předplatitelů komerčních kanálů neubyde

Přestože se chování a požadavky spojené se sledováním televize mění, pouze 7 % dotázaných spotřebitelů uvádí, že si v budoucnosti sníží předplatné televize.

Podle průzkumu dochází k tomu, že namísto omezování výdajů jsou spotřebitelé ochotni zaplatit za komfortnější zážitky ze sledování televize více peněz: 41 % spotřebitelů prohlašuje, že jsou ochotni platit za televizní a video obsah ve vysokém rozlišení.

Více než polovina spotřebitelů chce mít možnost zvolit si vlastní obsah televizních pořadů nebo videa.

Údaje pro průzkum byly shromážděny v Brazílii, Chile, Číně, Německu, Itálii, Mexiku, Jižní Koreji, Španělsku, Švédsku, Taiwanu, Velké Británii a USA. Celkem bylo provedeno 14 kvalitativních a 12 000 kvantitativních on-line rozhovorů, které zastupují více než 460 milionů spotřebitelů.

Zdroj: Ericsson








Úvodní foto: © HaywireMedia - Fotolia.com

Komentáře