Hlavní navigace

DisplaySearch: Výroba OLED displejů pokračuje v růstu. Trhu vládne Samsung

19. 1. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ve třetím čtvrtletí uplynulého roku výrazně vzrostala výroba OLED displejů a obrat dosáhl více jak 250 milionů dolarů. Kteří výrobci na tom mají největší zásluhu?

Podle poslední zprávy analytické společnosti DisplaySearch obrat trhu s OLED displeji překonal svůj rekord, když zaznamenal pro třetí čtvrtletí 252 milionů dolarů, tedy 31% mezičtvrtletní nárůst na obratu. Displejů se za třetí čtvrtletí dohromady prodalo více jak 21,7 milionu a meziroční nárůst množství tak činil 19 %.

Na vzdory stavu ekonomiky vzrostla poptávka po nejvyšší třídě mobilních telefonů a smartphonů, které měly na růstu největší podíl. Částečně se tak stalo i zásluhou společnost Samsung Telecom, která pokračovala v silné propagaci výhod telefonů vybavených technologií AMOLED (Active Matrix OLED).


Graf obratu na trhu OLED displejů (v milionech dolarů)

Podle poslední zprávy analytické společnosti DisplaySearch obrat trhu s OLED displeji překonal svůj rekord, když zaznamenal pro třetí čtvrtletí 252 milionů dolarů, tedy 31% mezičtvrtletní nárůst na obratu

Zdroj: DisplaySearch


Jedničkou na trhu výroby OLED displejů zůstává Samsung Mobile Displays s podílem na obratu více jak 73 %. S velkým odstupem pak následuje výrobce RiTdisplay s podílem 12,1 % a Pioneer s podílem 5,8 %. „Zatímco v mobilním průmyslu je stále patrný vliv ekonomického zpomalení, marketingové aktivity ze strany Samsungu dopomohly ke zvýšení poptávky po nejvyšší třídě telefonů s AMOLED displeji, která tak zaznamenala nový rekord,“ doplnil Hiroshi Hayase, analytik DisplaySearch pro trh malých a středních displejů. „Předpokládáme, že Samsung si udrží pozici jedničky na trhu mobilních displejů i pro rok 2010,“ dodal.


Podíl na trhu OLED displejů pro třetí čtvrtletí roku 2009

Jedničkou na trhu výroby OLED displejů zůstává Samsung Mobile Displays s podílem na obratu více jak 73 %.

Channelworld_ozveny

Zdroj: DisplaySearch


Aktivní verze OLED displejů zaznamenali ve třetím čtvrtletí 2009 růst na množství i obratu, naopak tomu je však u pasivních verzí displejů (PMOLED) které za uplynulé čtvrtletí nezaznamenaly žádný růst. Stalo se tak především proto, že u vyšší třídy telefonů se začaly více využívat aktivní verze displejů místo pasivních. Nicméně pasivním se nyní daří v automobilovém průmyslu, kde displeje využívají především společnosti Mercedes Benz a Lexus.

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace