DisplaySearch: Výroba OLED displejů pokračuje v růstu. Trhu vládne Samsung

Ve třetím čtvrtletí uplynulého roku výrazně vzrostala výroba OLED displejů a obrat dosáhl více jak 250 milionů dolarů. Kteří výrobci na tom mají největší zásluhu?



Podle poslední zprávy analytické společnosti DisplaySearch obrat trhu s OLED displeji překonal svůj rekord, když zaznamenal pro třetí čtvrtletí 252 milionů dolarů, tedy 31% mezičtvrtletní nárůst na obratu. Displejů se za třetí čtvrtletí dohromady prodalo více jak 21,7 milionu a meziroční nárůst množství tak činil 19 %.

Na vzdory stavu ekonomiky vzrostla poptávka po nejvyšší třídě mobilních telefonů a smartphonů, které měly na růstu největší podíl. Částečně se tak stalo i zásluhou společnost Samsung Telecom, která pokračovala v silné propagaci výhod telefonů vybavených technologií AMOLED (Active Matrix OLED).


Graf obratu na trhu OLED displejů (v milionech dolarů)

Podle poslední zprávy analytické společnosti DisplaySearch obrat trhu s OLED displeji překonal svůj rekord, když zaznamenal pro třetí čtvrtletí 252 milionů dolarů, tedy 31% mezičtvrtletní nárůst na obratu

Zdroj: DisplaySearch


Jedničkou na trhu výroby OLED displejů zůstává Samsung Mobile Displays s podílem na obratu více jak 73 %. S velkým odstupem pak následuje výrobce RiTdisplay s podílem 12,1 % a Pioneer s podílem 5,8 %. „Zatímco v mobilním průmyslu je stále patrný vliv ekonomického zpomalení, marketingové aktivity ze strany Samsungu dopomohly ke zvýšení poptávky po nejvyšší třídě telefonů s AMOLED displeji, která tak zaznamenala nový rekord,“ doplnil Hiroshi Hayase, analytik DisplaySearch pro trh malých a středních displejů. „Předpokládáme, že Samsung si udrží pozici jedničky na trhu mobilních displejů i pro rok 2010,“ dodal.


Podíl na trhu OLED displejů pro třetí čtvrtletí roku 2009

Jedničkou na trhu výroby OLED displejů zůstává Samsung Mobile Displays s podílem na obratu více jak 73 %.

Zdroj: DisplaySearch


Aktivní verze OLED displejů zaznamenali ve třetím čtvrtletí 2009 růst na množství i obratu, naopak tomu je však u pasivních verzí displejů (PMOLED) které za uplynulé čtvrtletí nezaznamenaly žádný růst. Stalo se tak především proto, že u vyšší třídy telefonů se začaly více využívat aktivní verze displejů místo pasivních. Nicméně pasivním se nyní daří v automobilovém průmyslu, kde displeje využívají především společnosti Mercedes Benz a Lexus.







Komentáře