DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televize

Životní cyklus televizorů v domácnostech se podle analytické společnosti DisplaySearch zrychluje. Jak vypadá situace při pohledu na jednotlivé regiony?

DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televize



DisplaySearch: Třetina spotřebitelů plánuje letos pořízení nové televizePrůzkumu se účastnili spotřebitelé ze 14 světových trhů a z jeho výsledků vyplynulo, že v letošním roce 31 % domácností plánuje vyměnit svoji starou televizi za novou a 22 % si pořídí televizor další.

Spotřebitelé vyměňují své televizory, protože požadují větší úhlopříčku, chtějí vlastnit plochý televizor a očekávají znatelně vyšší kvalitu obrazu. Ačkoli cena není mezi třemi hlavními kritérii, hraje zásadní roli při výběru nového televizního přijímače.

Průměrné stáří televizorů v minulém roce dosahovalo 8,9 let a pro letošní rok analytici očekávají, že spotřebitelé budou své televizory nahrazovat novými již po 6,9 letech. Míra nahrazení se liší v závislosti na regionu, kdy se tahounem stanou rozvíjející se trhy.

Obecně stále převládá trend výměny CRT televizorů za modely s plochou obrazovkou. Na devíti trzích přesahuje penetrace plochých televizorů 50 %, ale zbývajících pěti se ve 40 % domácností nachází CRT televizory.

Co do velikosti zůstává 32‘‘ nejpopulárnější úhlopříčkou na rozvíjejících se trzích zatímco rozvinutým dominují 40-44‘‘ modely.

Graf1: Průměrný věk nahrazení televizoru v domácnostechPrůměrný věk nahrazení televizoru v domácnostech

Zdroj: DisplaySearch








Úvodní foto: © Cobalt - Fotolia.com

Komentáře