DisplaySearch: prodej televizí v roce 2010 a výhled na 2011

Podle analytické společnosti DisplaySearch se v minulém roce prodalo no celém světě více než 247 milionu televizorů. Při srovnání s rokem 2009 to představuje nárůst o 17 %. Jak se dařilo jednotlivým segmentům trhu?



DisplaySearch: prodej televizí v roce 2010 a výhled na 2011Dominantní technologií stále zůstává LCD, které v téměř všech regionech vyjma Asie a Pacifiku představují minimálně 50 % všech prodejů.  V roce 2010 se jich prodalo 190 milionu kusů a pro letošní rok očekávají analytici nárůst na 215 milionu kusů. Pokračující snižování průměrných prodejních cen (ASP) však bude mít za následek historicky první pokles příjmů.

Hlavním trendem LCD televizí se pro loňský rok stalo LED podsvícení. Z celkového počtu prodaných LCD tvořily 20 % a v letošním roce již LEDky podle odhadů ovládnou trh.

V Evropě se LCD prodávaly dobře, ale v následujících letech již nebude růst dvojciferný. Obdobně jako v jiných produktech, se v roce 2011 prodeje LCD přesunou z části do rozvojových regionů a stabilní ekonomiky neporostou tak výrazně. Plazmové televizory mají stále jistou pozici na trhu a v minulém roce se jejich prodeje zvedly o 28 % na přesáhnou 18 milionu kusů.

3D na vážkách

Boom v minulém roce zaznamenala 3D technologie. Výrobci uvedli na trh nové modely podporující trojrozměrný obraz, ale 3D televizí se prodaly jen 3 miliony kusů. V odhadech pro letošní rok se analytické společnosti liší. Některé předpovídají, že se 3D stane prodejním tahákem ve větší míře než dříve HD, jiné jsou více skeptické a neočekávají, že by uživatelé tento trend přijali v takové míře.


Prodeje televizorů podle technologie v telech 2004 - 2014 (v mil. kusů)

 

Zdroj: DisplaySearch Quarterly Advanced Global TV Shipment and Forecast Report







Komentáře