DisplaySearch: O 3DTV je zájem, trhu pomůže i DVB-T2

Ačkoli je se nabídka na celosvětovém trhu téměř neliší, priority zákazníků jsou napříč regiony rozdílné. Seznamte se s tím, co se prodává a bude zákazníky lákat v Evropě v následujících letech.

DisplaySearch: O 3DTV je zájem, trhu pomůže i DVB-T2



DisplaySearch: Zájem o 3DTV rostePodle analytické společnosti DisplaySearch se ve třetím čtvrtletí 2011 prodávaly televize nejlépe v západní Evropě a Číně a oba tyto regiony byly zároveň tahounem 3DTV. Významná nárůst prodeje 3DTV lze za druhé a třetí čtvrtletí pozorovat také ve východní Evropě.

Naopak 3D televize netáhly v Japonsku a Severní Americe. Číňané nakoupili dvakrát více televizí než v Severní Americe, Američané preferují modely s velkými úhlopříčkami a nevyžadují tolik funkcí.

Za pozornost stojí také informace o segmentu tzv. smart TV, které umožňují přístup k internetu. Způsob využívání televizí se liší napříč regiony v závislosti na připojení k internetu. Například v Saudské Arábii, Polsku či Filipínách využívá 3G připojení 10 až 15 krát více spotřebitelů než širokopásmové připojení a tito zákazníci si chtějí na televizi přehrávat streamovaná videa.

Graf1: Prodeje televizí v letech 2010 - 2011 podle regionu

Prodeje televizí v letech 2010 - 2011 podle regionu

Zdroj: DisplaySearch

DVB-T2 se rozjíždí, připravte se

V následujících letech se podle analytiků hnacím motorem televizního trhu stane standard DVB-T2. V letošním roce se prodalo 3,4 milionu televizí z DVB-T2 tunerem a do roku 2015 tento počet vzroste na 64,7 milionu a vyrovná se s počtem televizí s DVB-T.

V Evropě běží ostrý provoz již v několika zemích, v mnohých již testovací provoz proběhl včetně České republiky a další země se na něj chystají. V novém standardu již vysílají nebo plánují vysílat také některé země na Blízkém Východě, Africe a Asii.

Graf2: Prodeje televizí v letech 2010 - 2015 podle tuneru

Prodeje televizí v letech 2010 - 2015 podle tuneru

Zdroj: DisplaySearch







Komentáře