DisplaySearch: Domácnosti mají průměrně dvě televize

Podle analytické společnosti DisplaySearch v letošním roce půjde nejvíce televizí na odbyt na rozvíjejících se trzích. Proč lidé chtějí nové televize?

DisplaySearch: Domácnosti mají průměrně dvě televize



Prodeje televizí potáhnou rozvíjející se trhyDisplaySearch očekává, že v následujících 12 měsících připadne více jak 40 % všech prodaných televizorů na rozvíjející se trhy. Hlavním důvodem je pokles cen, výměnný cyklus a propagace výrobců.

V rozvíjejících se regionech stále dominují CRT televize, které se nacházejí v 53 % tamních domácností, zatímco ve vyspělých zemích jsou to naopak LCD televize s 54% podílem. Plazmové modely najdeme v 7 % domácnostech ve vyspělých zemích a 6 % v rozvíjejících se regionech.

Na vyspělých trzích jsou hlavními faktory ovlivňujícími nákup touha po ploché televizi spolu s kvalitním obrazem a přívětivými cenami.

Na rozvíjejících se trzích je to shodně kvalita obrazu, ale dále kvalita zvuku a následně dlouhá a kvalitní záruka. Za pozornost stojí rovněž počet televizí připadajících na jednu domácnost. Ve vyspělých zemích najdeme v domácnostech průměrně 2,4 televize, zatímco v rozvíjejících mají domácnosti 1,8 televize.


 

Graf1: Průměrný počet televizí na jednotlivých trzích

Průměrný počet televizí

Zdroj: DisplaySearch


 

Způsoby konzumace obsahu

Vzhledem k tomu, že v rozvíjejících se regionech domácnosti vlastní zpravidla jednu televizi, ale často bydlí v jednom domě více generací rodiny, nachází se v domácnosti mnoho dalších mobilních zařízení, na kterých spotřebitelé konzumují video a televizní obsah. Počet těchto zařízení je vyšší než v domácnostech ve vyspělých regionech.


 

Graf2: Způsoby konzumace TV/video obsahu na jednotlivých trzích

Způsoby konzumace obsahu TV

Zdroj: DisplaySearch








Úvodní foto: © HaywireMedia - Fotolia.com

Komentáře