DisplaySearch: 3D LCD televizory dosáhly 10% penetrace

Podle analytické společnosti DisplaySearch tvoří 3D panely 10 % trhu LCD televizorů. Jak si vedou jednotlivé technologie a kudy se bude vývoj ubírat?

DisplaySearch: 3D LCD televizory dosáhly 10% penetrace



DisplaySearch: 3D LCD televizory dosáhly 10% penetraceDodávky 3D LCD TV panelů dosáhly ve 4. čtvrtletí 2011 26% meziročního růstu na 7,8 milionu kusů. Ve výsledku pak čítaly celoroční prodeje 21,2 milionů kusů, což podle zprávy DisplaySearch představuje 10 % všech dodaných LCD TV panelů.

Pro rok 2012 výrobci pokročilých LED a 3D panelů plánují 138% růst, který by představoval prodeje ve výši 50 milionů kusů a penetraci 21,6 % všech dodaných LCD TV panelů.

S tím jak značky stále více propagují 3D, povědomí koncových uživatelů a jejich zájem roste. Ačkoliv stále existují obavy z nedostatku 3D obsahu a služeb a stejně tak potřeb uživatelů, výrobci tlačí 3D modely nižšími cenami a představováním nových, nákladově efektivních technologií,“ poznamenal David Hsieh, viceprezident NPD DisplaySarch.

Podle zprávy stále převládá technologie s aktivními brýlemi (shutter glasses) s 6,2% penetrací trhu LCD proti 3,9% pasivní polarizační technologie (pattern retarder). Odhady DisplaSearch tvrdí, že se penetrace zvýší na 11,6 % ve prospěch aktivní a 10 % ve prospěch pasivní technologie.

Kromě televizorů výrobci agresivně propagují 3D monitory především pro oblast domácí zábavy a počítačových her, tvrdí analytici. U 3D LCD monitorů převažuje pasivní technologie. Výrobci panelů očekávají od druhého kvartálu prodeje přes 1,5 milionu kusů/čtvrtletí.


Tabulka: Vývoj podílů 2D/3D LCD panelů na celkových prodejích

Typ

Q2’11

Q3’11

Q4’11

Q1’12
odhad

Q2’12 odhad

Q3’12 odhad

Q4’12 odhad

2D

90,7%

88,2%

85,9%

84,8%

79,0%

76,5%

74,3%

3D pasivní

3,6%

4,8%

5,9%

6,2%

10,2%

11,1%

12,1%

3D aktivní

5,8%

7,1%

8,3%

9,0%

10,8%

12,4%

13,6%


Zdroj: DisplaySearch









Úvodní foto: © Rumkugel - Fotolia.com

Komentáře