Microsoft již prodal více než 60 milionů licencí Windows 8. Číslo nedosahuje úrovně Windows 7 po stejné době prodeje před třemi lety, uvedla Tami Rellerová, CFO a ředitelka marketingu divize Windows.
Analytici NPD Group v listopadu 2012 uvedli, že novému operačnímu systému se dostalo mezi spotřebiteli „pomalého startu“.
Na tuto otázku Rellerová odpověděla, že Windows 8 splňují prodejní očekávání Microsoftu, a že vysoká úroveň poptávky především po dotykových zařízeních s novým OS „překvapila mnoho lidí“.
To však způsobilo počítačení nedostatek takových zařízení. „Upřímně řečeno, zásoby byly příliš malé,“ uvedla na prezentaci, která byla součástí veletrhu CES v Las Vegas.
Na trhu byly i další distribuční problémy. „Vznikly nějaké nesrovnalosti mezi tím, kde byly produkty distribuovány a kde se nacházela poptávka,“ přiznala také Tellerová. Jen na český trh se některé produkty (např. Asus Taichi či Lenovo IdeaPad Yoga) dostaly s min. 1-2 měsíčním zpožděním oproti uvedení Windows 8.
Microsoft provedl úpravy a další ještě dělá. Řada X86 tabletů s Windows 8 teprve přichází na trh, přičemž tabletům s Windows RT (pro procesory ARM) se nedostalo takového typu distribuce, „který by byl ideální“, dodala.
Více než 60 milionů prodaných licencí zahrnuje licence dodané skrze OEM hardwarové partnery a upgrade licence, které zakoupili uživatelé s již existující instalací Windows na jejich PC. Výpočet odpovídá stejné metodice, kterou Microsoft použil při měření prodeje Windows 7.
ChannelWorld se již dříve pokoušel zjistit výsledky prodejů Windows 8 na českém trhu, Microsoft ČR však uvedl, že těmito čísly nedisponuje.
Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld