Více než polovina častých zákazníků e-shopů může zrušit objednávky kvůli pomalé odezvě, ukazuje průzkum

Podle průzkumu Opinion Matters pro firmu Monitis, která je součástí skupiny GFI Software, 56 % spotřebitelů, kteří tráví více než dvě hodiny týdně online nakupováním, již někdy zrušilo svou objednávku z důvodu technické chyby či pomalé odezvy webového obchodu.

Více než polovina častých zákazníků e-shopů může zrušit objednávky kvůli pomalé odezvě, ukazuje průzkum



Více než polovina častých zákazníků e-shopů může zrušit objednávky kvůli pomalé odezvě, ukazuje průzkumPrůzkum Opinion Matters pro Monitis, kterého se zúčastnilo více než 1 000 on-line spotřebitelů z celého světa,  zjišťoval typické nákupní zvyky a faktory, které jsou klíčové pro volbu webového obchodu. Odhaloval také chování spotřebitelů v konfrontaci s nesprávnou funkcí webových stránek.

Téměř tři čtvrtiny (74 %) všech dotázaných nakupujících na webu uvedly, že by přešly ke konkurenčnímu on-line dodavateli, pokud by získaly lepší zákaznickou zkušenost a rychlejší odezvu, než v případě současného prodejce.

Ještě méně tolerantní jsou podle průzkumu častí uživatelé on-line obchodů, kteří tráví nákupy na webu více než 2 hodiny týdně. Těch by z důvodu pomalé odezvy webové stránky přešlo na rychlejší konkurenční e-shop 86 %.

Jako nejdůležitější důvod pro on-line nakupování v porovnání s kamennými prodejnami uvedli čtyři z pěti respondentů (81 %) pohodlí, přičemž pro 61 % je nejdůležitějším faktorem cena.

Více než polovina všech respondentů (56 %) uvedla, že důležitým faktorem při porovnávání jednotlivých webových obchodů je správná funkcionalita. Dali jí větší důležitost než ceně a reputaci.

V případě, že by na načtení stránky měl respondent čekat déle než 30 sekund, opustil by ji v 61 % případů, přičemž by přešel ke konkurenci.

Nejpopulárnějším časem on-line nákupu je (pro 40 % respondentů) pracovní den mezi 9:00 až 17:00, druhým nejvyužívanějším časem (32 % respondentů) je podvečer mezi 17:00 a 20:00.

Zdroj: GFI Software








Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Komentáře