Oracle nákupem RightNow útočí na Salesforce

Oracle zaplatí 1,5 miliardy dolarů za společnost RightNow, aby získal schopnost koordinovat call-centra, web a sociální-sítě z cloudu. Jaké jsou jeho strategické úmysly?

Oracle nákupem RightNow útočí na Salesforce



Oracle nákupem RightNow útočí na SalesforceOracle oznámil, že zaplatí 1,5 miliardy dolarů za výrobce softwaru pro správu zákaznických služeb, společnost RightNow. Transakce by měla být dokončena nejpozději na začátku roku 2012.

RightNow již prodával CRM (customer relationship management) aplikace založené na cloudových technologiích, které nabízí také Oracle. Kromě sledování prodejních cyklů produktů však především upevnil svou pozici jako poskytovatel „zkušené správy zákazníků“. Zaměřil se hlavně na pomoc podnikům zlepšovat podporu v call centerech, ale také na stránkách sociálních sítí a webu obecně.

Krok Oraclu má zřejmý cíl – zasáhnout proti konkurenční společnosti Salesforce.com, která do svého portfolia přidala oblast zákaznických služeb akvizicí firmy Instranet v roce 2008 a v poslední době také nákupem Assistly. Salesforce.com se tím pustil do rozsáhlé strategie zaměřené na provázání podniků se sociálními weby.

Oracle chce svůj veřejný cloud

Oracle v oznámení uvedl, že „se agresivně zaměřuje na nabídku celé škály cloudových řešení včetně automatizace prodejní síly, lidských zdrojů, managementu talentů, sociálních sítí, databází a Javy jako součásti Oracle Public Cloudu.“

V prezentaci uvolněné v pondělí Oracle popisuje, jak budou produkty RightNow fungovat jako součást marketingového softwaru Siebel, platformy pro e-commerce ATG Commerce, aplikací pro dodavatelské řetězce a technologie Endeca pro vyhledávání v nestrukturovaných datech (její akvizici Oracle oznámil minulý týden).

Oracle v oznámení uvedl, že kombinace pomůže oběma společnostem získat a udržet déle nové klienty při snížení provozních nákladů.

Zdroj: IDG News Service, Oracle







Komentáře