Na změny či konec cloudových služeb Microsoft upozorní rok předem

31. 1. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Microsoft bude upozorňovat uživatele cloudových služeb minimálně 12 měsíců před jejich odstavením, provedením razantních změn či nutností upgradu. Činí tak ve snaze standardizovat dobu podpory cloudového softwaru.

Microsoft Online ServicesMicrosoft oznámil novou politiku, jejímž cílem je dát uživatelům platformy Windows Azure a řešení Office 365 prostor pro přípravu na změny, jako jsou zrušení využívaných služeb, jejich dočasná nedostupnost či požadavavek zásadní úpravy postupů řízení.

„Představujeme nový koncept, kterému přezdíváme razantní změna (disruptive change, pozn. redakce),“ uvedl David Carrington, programový manažer Microsoftu. „Za razantní změny lze všeobecně považovat takové změny, které vyžadují zásadní zásah, ať už v podobě zákroku administrátora, podstatné přizpůsobení samotného uživatele, migrace dat či nezbytného updatu klientského softwaru. Klíčovým aspektem nové politiky služeb Microsoft Online Services je závazek, že naše zákazníky budeme upozorňovat minimálně 12 měsíců před zavedením razantních změn, které by mohly způsobit přerušení poskytované služby,“ vysvětluje.

ICTS24

Otázka byznysu

Dále bude Microsoft s dvanáctiměsíčním předstihem upozorňovat na ukončení či omezení jakékoliv online služby orientované na byznys či vývoj, což je důležité i z pohledu možného napojení cloudových služeb na on-premise řešení. V případě obnovování či migrací včetně odstoupení od služby  se Microsoft zavazuje uchovávat data uživatelů po dobu minimálně 30 dnů. Nová politika se pochopitelně nevztahuje na bezpečnostní problémy, které jsou odstraňovány co nejdříve.

Oblaka versus krabice

Upozornění s ročním předstihem hraje ve světě cloudového softwaru mnohem důležitější roli, než v případě on-premise řešení. Krabicový software lze nadále používat i po ukončení oficiální podpory Microsoftu, konec poskytování on-line služby však nutí uživatele bezpodmínečně vyhledat alternativní řešení.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group