Lidé: Schmidta nahradí Page na pozici CEO Googlu

Od dubna oficiálně odstoupí Eric Schmidt z pozice CEO ve společnosti Google a zastoupí jej Larry Page. Co ke změnám ve vedení vedlo a jaké jsou výsledky hospodaření Googlu za poslední čtvrtletí?



Larry Page, spoluzakladatel společnosti Google a budoucí CEOSpoluzakladatel společnosti Google Larry Page nastoupí od dubna 2011 na pozici generálního ředitele (CEO). Eric Schmidt, který působil na pozici CEO od roku 2001, ve společnosti zůstane jako výkonný předseda.

Změna má být podle prohlášení Googlu pokusem o narovnání rozhodovacích procesů top managementu. V konferenčním hovoru Eric Schmidt uvedl, že se na nové pozici zaměří více na vnější okolí, spolupráci se zákazníky, partnery a vládou.

Tento krok byl údajně plánovaný již delší dobu, kdy se společnost snažila zjednodušit strukturu managementu. „Vyjasněním jednotlivých rolí vytvoříme větší transparentnost v pravomocích a odpovědnostech ve vedení společnosti,“ uvedl v tiskovém oznámená Eric Schmidt.

Eric Schmidt, odstupující CEO společnosti Google Věřím, že Larry je připraven,“ řekl při rozhovoru Eric Schmidt a své prohlášení dále rozvedl: „Jeho myšlenky jsou velmi zajímavé a chytré a je čas dát mu příležitost to (Google) vést.

Již nyní se však objevují názory, že ačkoliv je Larry Page geniální odborník na informační technologie, nemusí mít dostatečné zkušenosti s vedením firmy. Přeci jen know-how na udávání směru firmy typu technologického giganta s 24 000 zaměstnanci získávají zkušení matadoři v top managementech organizací mnoho let. Eric Schmidt měl při svém nástupu do Googlu zkušenosti z vedení Novellu a z dalších manažerských pozic v Sun Microsystems či Xeroxu.

Nárůst o čtvrtinu za čtvrtletí

Google ve čtvrtletí, které skončilo 31. 12.  2010, vygeneroval příjmy ve výši 8,44 miliard dolarů a dosáhl 26% meziročního růstu. Čistý zisk vzrostl meziročně o téměř 29 % na 2,54 miliardy dolarů (7,81 dolaru na akcii).

V oblasti obratu i zisku tak hodnoty Googlu v posledním čtvrtletí roku 2010 překonaly původní odhady analytiků.

Eric Schmidt v tiskovém prohlášení připsal dosažené úspěchy silnému jádru reklamy v oblasti vyhledávání a rostoucímu byznysu v oblasti bannerové a mobilní reklamy.

Zdroj: IDG News Service, PC World







Komentáře