Lidé: Českou pobočku Symantecu řídí Peter Geytenbeek

Symantec, výrobce bezpečnostního softwaru, vyřešil odchod bývalého country manažera Radka Smolíka. Nově vytvořený region zahrnující Českou republiku vede Peter Geytenbeek. Jaké jsou plány Symantecu v nepřímém prodejním kanálu? A kdo jsou DARwin partneři?



Peter Geytenbeek je country manažerem pro Českou republiku a Slovensko pouze dočasně. Vhodná náhrada za Radka Smolíka, který zakládal a vedl tuzemskou pobočku 9 let, se stále hledáO odchodu Radka Smolíka z čela české pobočky Symantecu jsme vás na ChannelWorldu informovali již v březnu. Dočasně jeho pozici převzal Andreas Zeitler, viceprezident pro region EMEA Central.

S platností od dubna však do funkce nastoupila nová náhrada. Peter Geytenbeek převzal odpovědnost za region zahrnující Rakousko, Polsko, Českou republiku a Slovensko. V Rakousku přitom zároveň zastává pozici country manažera. Stejnou funkci nyní získal také pro Českou republiku a Slovensko. Jedná se ale opět o řešení dočasné, Symantec vhodného kandidáta stále hledá.

Kdo je nový ředitel pro náš region? Peter Geytenbeek má více než 20 let zkušeností v oblasti IT. V Symantecu působí od roku 2003, kdy nastoupil na pozici zástupce obchodního ředitele pro správu aplikační infrastruktury pro jižní Evropu. Předtím řídil obchodní oddělení posuzující vliv na životní prostředí v zemích Beneluxu. V letech 2001 až 2003 byl ředitelem pobočky společnosti PowerQuest v Belgii, Nizozemí a Lucembursku, kde byl zodpovědný za obchod v oblasti korporátního zálohování dat. Počátky jeho kariéry jsou spojené s marketingem a soukromým podnikáním v oblasti zavádění softwaru a služeb.

Cíle a úkoly

„Východoevropské trhy hrají významnou roli pro náš obchod v centrálním regionu EMEA. Spojení těchto čtyř zemí do jednoho regionu posílí jejich celkovou pozici uvnitř Symantecu," uvedl v oficiálním oznámení Andreas Zeitler, viceprezident a regionální EMEA manažer Symantecu.

„Naším hlavním cílem v České republice a na Slovensku je zvýšit prodeje v oblasti B2B a růst rychleji, než roste IT trh v obou zemích," upřesnil své úkoly Peter Geytenbeek pro ChannelWorld.

„Symantec prodává prostřednictvím obchodních partnerů, budeme tedy investovat do dalšího rozvoje našich prodejních kanálů, abychom jim zajistili úspěšné pokračování prodejů našich řešení. Zároveň rozšiřujeme vztahy s koncovými uživateli, kde se v tomto ohledu chceme dostat na úroveň, jaká je v zemích sousedících s ČR a SR," napsal dále Peter Geytenbeek.

Výrobce bezpečnostního softwaru plánuje intenzivní spolupráci s partnery, kteří aktivně působí v datových centrech velkých zákazníků a pomáhají jim se správou, zabezpečením a zpracováním dat. „Naše marketingové kampaně jsou uzpůsobeny tak, aby vedly k zvýšené poptávce po našich řešeních. Komunikujeme specifická sdělení týkající se zálohování, obnovy a standardizace v datových centrech nebo zajišťování bezpečnosti koncových bodů," uvedl Peter Geytenbeek.

Nový country manažer rovněž vyzdvihl nabídku nových služeb prostřednictvím partnerů: „Symantec podporuje navýšení prodejů v ČR a SR představením nových technologií a služeb našim koncovým zákazníkům, které jim nabízejí, prodávají a implementují naši vybraní a akreditovaní obchodní partneři. Jako příklad nové služby mohu uvést technologii Data Loss Prevention (DLP), kterou díky poslední akvizici s MessageLabs nabízíme formou SaaS (software jako služba)."

Kdo jsou DARwin partneři?

Partnerská strategie Symantecu platí globálně, a je tedy stejná ve všech zemích. Výrobce využívá dva typy distributorů: klasické volume distributory a distributory s přidanou hodnotou. Reselleři už jsou rozděleni do více skupin. Jejich strukturu nám Peter Geytenbeek rovněž přiblížil.

„V oblasti podnikové a komerční sféry (střední trh) jsme vybrali přibližně 20 partnerů, kteří jsou velmi úzce spjati s našimi Account Managery. Tito takzvaní 'DARwin' partneři, jsou pro nás těmi, kteří rozvíjejí trh, udržují zákazníky a získávají nové."

Užší spolupráce s výrobcem se ale týká většího množnství firem. „Vedle těchto 20 DARwin partnerů jsme vybrali dalších cca 50 malých firem - resellerů, které bude Symantec významně podporovat při akvizicích nových klientů. Těmto partnerům nabízíme technický a obchodní trénink a kombinované marketingové akce," vysvětlil Peter Geytenbeek.

„Ostatní partnery budeme řídit a obsluhovat prostřednictvím našich distributorů a umožníme jim podílet se na aktivitách celého distribučního kanálu. Dobrým příkladem takovéto činnosti je Symantec Channel University. Tento program je výhradně zaměřen na partnery, kteří investují čas do získávání kompetencí spojených s našimi produkty," uvedl další možnosti spolupráce Peter Geytenbeek.

Autorizovanými distributory Symantecu jsou České republice Avnet, eD' system Czech, Soft-Tronik a SWS. Na Slovensku se jedná o Avnet Technology Solutions, BSP Softwaredistribution, eD' system Slovakia a Soft-Tronik SK. Prezentaci společnosti a přehled aktuální nabídky najdete tady. Informace pro partnery v češtině zde.







Komentáře