Kaspersky ukázal výsledky a útočí na byznys segment

Kaspersky Lab, výrobce bezpečnostního softwaru, představil na tiskové konferenci v Mnichově svou strategii a cíle v partnerském prodeji. Růst plánuje také v Česku. O co se chce opřít?



Eugen Kaspersky a jeho pohled do budoucnosti. Bude patřit Kaspersky Lab?Eugen Kaspersky, CEO a spoluzakladatel společnosti, na úvod konference představil některé úspěchy výrobce. Kaspersky Lab se v loňském roce zařadila do žebříčku největších softwarových společností, který sestavila Top 100 Research Foundation na základě obratů výrobců z prodeje softwaru v roce 2008.

Firma také vstoupila do žebříčku IDC „Top 100 dodavatelů krabicového softwaru“ díky meziročnímu růstu obratu v roce 2008, který činil 128 %. Další známkou progresivního růstu je pak prosazení do žebříčku „Top 50 v obratu za software pro systémovou infrastrukturu, který rovněž sestavuje IDC.

Podle Eugena Kasperskyho stojí za růstem firmy několik faktorů. Kromě týmu analytiků má jít o komplexní portfolio produktů zajištující ochranu jednotlivců i obrovských společností bez ohledu na platformu, úspěšnou značku a především partnerský kanál. Kaspersky Lab totiž dodává všechny své produkty prostřednictvím partnerů, kterým nabízí spolupráci prostřednictvím partnerského programu. Oceňovanou výhodou jsou i jednotné prodejní ceny pro dané regiony, čímž se eliminuje vliv šedého trhu i snižování marží resellerů.

Nedávno uvedené produktové novinky Kaspersky Anti-Virus 2010, Kaspersky  Internet Security 2010 a Kaspersky Mobile Security určené zejména pro retailový trh, a to i v české verzi, doplňuje  portfolio určené pro firemní klientelu reprezentované sadou produktů Kaspersky Open Space Security. Právě v ní vidí Kaspersky svou budoucnost. „Zatímco naši konkurenti ztráceli, my jsme v loňském roce v B2B segmentu navýšili svůj tržní podíl na více než 10 %, přičemž o rok dříve to byla pouze necelá 4 %,“ uvedl Eugen Kaspersky. Podíl firmy na B2B trhu v oblasti client security ji tak zařadil na celosvětové třetí místo za Symantec a Trend Micro. Celkově Kaspersky uvádí celosvětový počet svých uživatelů  jako číslo přesahující 250 milionů.

Nové hrozby, nové příležitosti

A jaké jsou dlouhodobé cíle společnosti? „Chtěl bych, aby Kaspersky Lab patřila mezi stovku nejznámějších značek na světě,“ prozradil Eugen Kaspersky novinářům. Bezpečnostní experti z týmu Kaspersky následně představili také hlavní rizika (a zároveň příležitosti) současného ICT. Upozornili zejména na vysoké množství starších uživatelů PC, kteří nejsou dostatečně vzdělaní v oblasti bezpečnosti a rovněž na nové hrozby, které přicházejí s nárůstem popularity sociálních sítí.

Plány zvýšit svůj podíl na trhu má výrobce také v Česku. Zatímco například v Rusku, Německu a ve Francii je lídrem trhu, u nás má zatím tržní podíl v řádu procent. S konkrétními prodejními argumenty, které nabízí českým resellerům, vás blíže na ChannelWorldu seznámíme v rozhovoru s Andreasem Lammem, výkonným ředitelem Kaspersky Lab pro Evropu.

V České republice a na Slovensku je výhradním distributorem produktů Kaspersky společnost PCS (pro shlédnutí jejího profilu ve vyhledávači distributorů se nejprve přihlaste).







Komentáře