Kaspersky představil lokalizované produkty a ochranu mobilů

Distributor PCS, výhradní zástupce Kaspersky Lab v ČR a SR, uvedl na včerejší tiskové konferenci lokalizované produkty a bezpečnostní software pro chytré telefony. S užitečnými radami, které lze využít i v prodeji, vystoupil Magnus Kalkhul, senior analytik z Global Research and Analysis týmu společnosti Kaspersky Lab.



Kaspersky umí česky.Z prezentovaných poznatků společnosti Kaspersky Lab vyplývá, že (němečtí) uživatelé mezi 14-19 lety rádi zkouší nové programy a technologie a počítačích rádi experimentují. Přitahují je také sociální sítě jako Twitter, Facebook, MySpace a často stahují nelegální obsah. Uživatelé nad 50 let jsou naopak opatrní, protože se bojí, že by mohli něco „rozbít“. Někdy bývají k používání počítačů donuceni, protože to vyžaduje udržení jejich pracovního místa. Jsou také častými uživateli online bankovnictví, které s sebou nese při nízké úrovni zabezpečení riziko finančních ztrát.

Magnus Kalkhul z těchto zjištění vyvodil několik závěrů. Jako nejdůležitější uvedl prevenci a vzdělávání rizikových skupin. Ty často vůbec nečtou počítačové časopisy, takže tato odpovědnost přechází na herní magazíny, časopisy, denní tisk a případně také na prodejce softwaru samotného. Jak na to? Především se snažte o přístup pochopitelný i pro laiky – tzn. o komunikaci srozumitelným jazykem. Tedy nikoliv: „Pokud si nekoupíte bezpečnostní software, budete ohrožení infikací vašeho operačního systému“, ale: „Přijdete o peníze!“.

Co čeká naše trhy?

Společnost PCS uvedl Aleš Pikora, její ředitel. Na ChannelWorldu jsme vám současného partnera Kaspersky Lab a jeho strategii v prodejním kanále představili již dříve. Na tiskové konferenci s přednáškou vystoupil rovněž Bohdan Vrabec, manažer distribučního kanálu v PCS, který seznámil novináře s aktuálními novinkami a plány společnosti.

PCS oznámila vydání českých verzí Kaspersky Internet Security 2010 a Kaspersky Anti-Virus 2010. Jejich prodej se aktuálně snaží podpořit distribucí krabicových verzí v maloobchodech. Podle prezentovaných údajů prodá například v Německu Kaspersky polovinu svého softwaru právě v krabicích. PCS by proto chtěla tento trend prosadit i u nás, zejména v retailu. Mezi novými rysy produktů vyzdvihl Bohdan Vrabec například Sandbox, což je způsob zabezpečení, kdy se instalovaný program nechá běžet v samostatném procesu („boxu“) a lze tak bez rizika otestovat jeho bezpečnost.

Hlavní část prezentace nicméně patřila představení řešení Kaspersky Mobile Security 8.0, který je k dispozici rovněž v češtině a poskytuje zabezpečení pro chytré telefony. Kromě antiviru, který telefony s OS Symbian a Windows mobile chrání před zhruba tisícovkou dosud známých mobilních virů, má software i další funkce. Pokud vám vás chráněný přístroj někdo ukradne, můžete ho např. vystopovat pomocí GPS, smazat všechny jeho data pomocí odeslání SMS, nebo zjistit číslo nově vložené SIM karty.

Zájemcům o více informací o výrobci doporučujeme rozhovor s Andreasem Lammem, výkonným ředitelem Kaspersky Lab pro Evropu.







Komentáře