IDC: Zastaralé ERP brzdí rozvoj inovačních obchodních strategií

Podle studie IDC Manufacturing Insights investují výrobní společnosti do produktových inovací a služeb s přidanou hodnotou s cílem úspěšně konkurovat a podpořit svůj růst.

IDC: Zastaralé ERP brzdí rozvoj inovačních obchodních strategií



IDC: Zastaralé ERP brzdí rozvoj inovačních obchodních strategií Studie IDC Manufacturing Insights sponzorovaná společností Infor ukazuje, že ačkoliv je udržení nízkých nákladů v prostředí slabě rostoucí ekonomiky důležité, k odlišení se na trhu a zvýšení konkurenceschopnosti pomohou výrobním společnostem kroky zaměřené na inovace.

Studie tvrdí, že inovační obchodní strategie nejsou dostatečně podporovány adekvátními podnikovými procesy a informačními systémy.

Respondenti poukazují především na potřebu rychlejších podnikových procesů (85 %), přístup k informacím v reálném čase (60 %) a lepší úroveň spolupráce (60 %).

Avšak 60 % výrobních podniků prohlásilo, že jejich systémy nejsou schopny podporovat rychlejší a kvalifikovanější rozhodování, které je nezbytné k tvorbě inovací. 35 % respondentů poukazuje na potřebu mobility a sociálních sítí k transformaci dosavadních způsobů práce.

Zatímco aktivní řízení nákladů zůstává důležité, jediným, čím se mohou společnosti odlišit, jsou inovace produktů a služeb. Chytřejší procesy a IT systémy reprezentují významný zdroj úspor, diferenciace a agility, přičemž pomáhají realizovat kvalifikovanější rozhodnutí a vybudovat silný potenciál inovativnosti a splnit potřeby zákazníků,“ uvedl Pierfrancesco Manenti, vedoucí projektu IDC Manufacturing Insights v regionu EMEA.

Co budou výrobní firmy potřebovat?

Z pohledu vývoje v příštích třech letech bude kritickým faktorem růstových výrobních strategií rychlost. Rychlejší odezva na změny požadované obchodním oddělením, zejména v leteckém průmyslu (71 %) a high-tech elektroniky (78 %), a zefektivnění procesů k dosažení provozní dokonalosti (72 %) jsou na seznamu požadavků výrobních podniků nejvýše.

Detailnější přehled (58 %) a lepší úroveň spolupráce (42 %) jsou další ERP potřeby v krátko- až střednědobém výhledu.

Průzkum byl proveden v říjnu 2011 mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Brazílii, Číně, Indii, Japonsku, Kataru, Saudské Arábii, Spojených arabských emirátech a Rusku.

Zdroj: Infor








Úvodní foto: © Beboy - Fotolia.com

Komentáře