IDC předpovídá pro rok 2011 další růst trhu CRM

Celosvětové příjmy z prodeje aplikací pro Řízení vztahů se zákazníky dosáhly v roce 2010 podle analytické společnosti IDC 6,2% růstu na 16,5 miliard dolarů. Jaký vývoj lze očekávat letos v jednotlivých segmentech CRM?

IDC předpovídá pro rok 2011 další růst trhu CRM



Celosvětové příjmy z prodeje aplikací pro Řízení vztahů se zákazníky dosáhly v roce 2010 podle analytické společnosti IDC 16,5 miliard dolarů

Trh CRM aplikací se sice dělí jen na čtyři segmenty, ale na celém trhu působí velké množství výrobců. Analytici IDC očekávají, že tři ze čtyř segmentů CRM porostou v letošním roce nadprůměrně.

Segment zákaznických služeb má růst o 8,2 %, segment marketingových aplikací 8,8 % a prodejní aplikace o 8,6 %. Segment kontaktních center, který v minulém roce zaznamenal jen mírný pokles, poroste o 5,4 %. Celkově výrobci z prodeje CRM aplikací letos podle odhadu utrží 18 miliard dolarů, což bude představovat nárůst o 7,6 %.

Ve Velké Británii, Německu a Francii se bude podle analytiků v letošním roce dařit segmentu zákaznických služeb, který vzroste ve srovnání s minulým rokem o 8,2 %. Zatímco Austrálie, Brazílie, Kanada, Čína, Indie a Rusko zaznamenají silný nárůst v marketingových aplikacích a vyjma Brazílie také prodejních aplikací.

Top 3 výrobci s obratem přes miliardu dolarů

První trojka výrobků, Oracle, SAP a Salesforce.com vydělala v loňském roce z prodeje CRM aplikací více jak miliardu dolarů. Podíl Oracle dosáhl 11,8 % a dařilo se mu v Severní Americe a Japonsku. Nejvyšší meziroční nárůst (27,4 %) zaznamenal Salesforce.com, který dominoval  v Asii a Pacifiku a regionu CEMA (střední a východní Evropa, Blízký východ a Afrika). Dalších 19 výrobců utržilo v součtu více jak 100 milionu dolarů a jejich podíl dosáhl 35 %.

Zdroj: IDC

Titulní foto: © shockfactor - Fotolia.com







Komentáře