Gartner: Světový prodej bezpečnostního softwaru poroste o 8 %

Světový trh s bezpečnostním software dosáhne v roce 2009 hodnoty 14,5 miliard dolarů, což je o 8 % více než v roce 2008. Odhad zveřejnila analytická společnost Gartner. Proč se podle analytiků bezpečnostnímu softwaru daří?



V roce 2009 získává z hlediska obratu na trhu bezpečnostního software největší podíl (z hlediska celkových tržeb za bezpečnostní software) spotřebitelský segment, který reprezentuje plných 25 % celkového trhu. V roce 2008 trh s bezpečnostním softwarem vzrostl o 19 % a Gartner předpokládá, že pro rok 2010 trh poroste o 13 %, což by znamenalo obrat 16,3 miliard dolarů. V Evropě dosáhne letos tento trh hodnoty 3,2 miliard euro, což značí 7% meziroční růst.

„Přestože byl světový trh s bezpečnostním softwarem zasažen celkovým poklesem ekonomiky, růst pokračuje i v roce 2009, protože bezpečnost zůstává důležitým prvkem v IT, kde drastické snížení rozpočtů jednoduše není přípustné,“ řekl Ruggero Contu, vedoucí průzkumu v Gartneru. „Největší příležitosti pro další růst nabízí řešení SaaS (software jako služba), nabídky založené na hardwarových řešeních a dále pak malé a střední podniky (SMB), které ve snaze dosáhnout kvality zabezpečení známé z větších firem, utratí větší procento svých rozpočtů právě za bezpečnost,“ doplnil Contu.

V roce 2009 získává z hlediska obratu na trhu bezpečnostního software největší podíl (z hlediska celkových tržeb za bezpečnostní software) spotřebitelský segment, který reprezentuje plných 25 % celkového trhu. Gartner odhaduje, že tento segment zaznamená 4% růst a dosáhne hodnoty 3,6 miliardy dolarů. Část trhu zaměřena na firemní bezpečnost je složena hned z několika segmentů, jako jsou ochrana koncových stanic, emailového rozhraní a zabezpečení uživatelů. Gartner předpovídá, že oblast firemní bezpečnosti dosáhne v roce 2009 9% růstu a zastaví se na 10,9 miliardách dolarů.

„Trh bezpečnostního software v roce 2008 byl ve znamení vysokého stupně fúzí, příkladem budiž společnost  McAfee, která koupila Secure Computing, Symantec jež získal MessageLabs, nebo Sophos a akvizice Ultimaca. V tomto sektoru jsou také v blízké budoucnosti očekávaný další a další fúze,“ uvedl Ruggero Contu. „Koncoví uživatelé se postupně přesouvají k lépe integroavaným multi-produktům, zvláště v oblastech jakými jsou ochrana koncových stanic, ochrana identity a přístupová oprávnění. Výrobci nabízející zavedené produkty budou pro resellery nejlepší volbou, protože zákazníci preferují nakupovat od dvou nebo více producentů, kteří se již na trhu osvědčili,“ dodal Contu na závěr.







Komentáře