Gartner: 10 nejrozšířenějších mýtů a skutečností o Master Data Managementu

Cílem Master Data Managementu je integrace a kvalita sdílených klíčových dat pro podporu rozhodování ve firmě. Jaké prodejní argumenty využít pro pokoření mýtů mezi firmami?



Data

Master Data Management (MDM) je disciplína, jejímž cílem je integrací a kvalitou sdílených klíčových dat podpořit rozhodování ve firmě a optimalizovat výkonnost. Realizace MDM v praxi však často naráží na technické, organizační i politické překážky.

“MDM představuje nejnovější pokus o vyřešení věčného problému spočívajícího v nekonzistentnosti klíčových dat společnosti,“ uvádí v tiskovém prohlášení Andrew White, viceprezident průzkumu skupiny Gartner.

Ve snaze objasnit některé z matoucích a odporujících si názorů Gartner upozorňuje na nejrozšířenější pověry obklopující MDM a uvádí je na pravou míru. Využijte je jako argumenty pro potenciální zákazníky.

Mýty a fakta

Mýtus č. 1: MDM spočívá v implementaci technologie
Skutečnost: MDM nestaví ani tak na technologii, jako na pochopení správného fungování podnikových procesů.

Mýtus č. 2: MDM je projekt
Skutečnost: MDM je implementován jako nástroj, který mění způsob, jakým podniky vytváří a spravují svá klíčová data. Nicméně podmínkou pro osvojení MDM je realizace několika oddělených projektů.

Mýtus č. 3: MDM nepotřebujeme, využíváme Enterprise Data Warehouse (EDW)
Skutečnost: MDM by měl být v organizaci aplikován napříč všemi odděleními a spravovat také veškeré procesy (včetně správy dat, provozu i analýzy).

Mýtus č. 4: S implementovaným ERP systémem MDM nepotřebujeme
Skutečnost: ERP obvykle představuje ucelenou strategii podnikových aplikací, které většinou dodává jeden velký výrobce. Předpokladem ERP, avšak jen zřídka realitou, je jediný integrovaný proces a datový model napříč celou organizací.

Mýtus č. 5: MDM je určen pouze pro velké a komplexní podniky
Skutečnost: Princip MDM lze aplikovat všude tam, kde je potřeba sdílet klíčová data minimálně dvou podnikových procesů, z čehož vyplývá možnost využití u většiny organizací.

Mýtus č. 6: Klíčem k MDM jsou metadata
Skutečnost: Metadata jsou rozhodujícím faktorem MDM (a celé řady programů mimo něj). Jejich využití v kontextu MDM se však liší v závislosti na okruhu působnosti, odvětví, způsobu použití a způsobu realizace.

Mýtus č. 7: MDM je záležitostí IT
Skutečnost: MDM řídí byznys, informační technologie jsou pouze nástrojem a podporou.

Mýtus č. 8: MDM představuje příliš velké sousto
Skutečnost: MDM může být a ve většině současných případů také je najednou osvojován v rámci jedné oblasti a pro jeden způsob použití.

Mýtus č. 9: MDM se distancuje od Data Governance a řízení datové kvality
Skutečnost: MDM zahrnuje řízení klíčových dat i jejich kvality, bez těchto procesů by jej nebylo možné zavést.

Mýtus č. 10: Nezáleží na tom, kterého výrobce MDM řešení použijeme - všechny „poskytují“ ten samý MDM
Skutečnost: MDM představuje komplexní, přesto do značné míry individuální řešení. Výrobci se specializují na různá odvětví a lišit se mohou způsobem použití či implementace řešení. Z toho plyne, že výběr správného řešení hraje velmi důležitou roli.

Foto: © Nmedia - Fotolia.com
Zdroj: Gartner







Komentáře