Canalys: Podnikové obchody s aplikacemi mění prodejní kanál

Canalys zveřejnil předpověď, podle které podnikové obchody s aplikacemi změní v následujících třech letech byznys v IT kanále. Tzv. app store má být společně s cloud computingem jedním z hybných sil na trhu podnikového softwaru.

Canalys: Podnikové obchody s aplikacemi mění prodejní kanál



Canalys: Podnikové obchody s aplikacemi mění prodejní kanál Foto: © iQoncept - Fotolia.comSoftware jako službu spolu s rostoucím počtem obchodů s aplikacemi označilo téměř 80 % dotázaných channel partnerů z regionu EMEA jako klíčovou příležitost.

Canalys vidí podnikové obchody s aplikacemi jako jednu z nejlepších platforem, ze kterých mohou prodejní partneři potenciálně generovat příjmy prostřednictvím cloudového softwaru a služeb.

Cloud je důležitý, ale má více omezující dopad, než si partneři nyní uvědomují,“ uvedl Adam Daum vedoucí analytik společnosti Canalys.

I když je cloud jedním z aspektů měnících prostředí podnikových aplikací, nelze jej považovat za hlavní hnací sílu. Trendy ovlivňující podnikové obchody s aplikacemi jsou podstatně hlubší.

Megatrendy pohánějící vznik podnikových obchodů s aplikacemi:

  • Konzumerizace – vnášení vlastní spotřební elektroniky a zařízení zaměstnanci do firem a potřeba jejich integrace.
  • Decentralizace IT – nutnost čelit tlaku nespokojených interních zákazníků, obtížná správa starých aplikací, hledání nových cest delegování IT rozhodnutí a úkolů mimo IT oddělení.
  • Změny v architektuře podnikového softwaru – poptávka koncových uživatelů po jednoduchosti spolu s rozpočtovými omezeními nutí IT stavět API a umožnit rychlé a efektivní dodání jednoduchých aplikací.
  • Všechno jako služba – rozšíření mobilních zařízení vyžaduje snadno použitelnou softwarovou platformu dostupnou kdykoliv odkudkoliv.

Někteří IT výrobci již tyto obchody s aplikacemi zavedli. Uživatelé se již naučili si do svých smartphonů a tabletů stahovat software z různých app storů.

Vliv má i ekonomická krize

Canalys očekává, že ekonomická krize v Evropě bude v následujících letech vládnout regionálním obchodním jednáním. To bude vytvářet tlak na partnery, aby, pokud chtějí dlouhodobě přežít, rychle a strategicky změnili své modely podnikání.

Prodejní kanál tradičně profitoval z neefektivního, komplexního podnikového softwaru,“ uvedl Adam Daum. „Zatímco v minulosti se partneři zaměřovali na složité instalace softwaru, lukrativní příjmy z licencí a průběžné školení a poprodejní podporu, nyní, aby uspěli, budou muset přejít na zakázkový vývoj aplikací a správu obchodů s aplikacemi,“ dodal.

Zdroj: Canalys
Foto: © iQoncept - Fotolia.com








Úvodní foto: © iQoncept - Fotolia.com

Komentáře