Symantec mění partnerský program

Symantec, výrobce bezpečnostních řešení, představil změny v partnerském programu, které mají umožnit odměňování odborných znalostí partnerů podle oblasti řešení a velikosti růstu trhu. Přibyly také nové specializace. Seznamte se s novinkami.



Novinky v programu zohledňují investice partnerů do společnosti Symantec i závazky společnosti Symantec k partnerůmNovinky v programu více zohledňují investice partnerů do společnosti Symantec i závazky společnosti  k partnerům. Jako specializovaný partner získáte jiné obchodní podmínky, podporu prostřednictvím společného obchodního plánu a přístup ke zdrojům Symantecu.

Mění se také podmínky pro získání partnerských statusů Silver, Gold, Platinum. Kritériem pro jejich získání bude specializace a úspěšnost v registračním systému příležitostí. Řada partnerů má kvalifikaci k některé ze specializací již nyní, a to na základě akreditací, které získali jejich zaměstnanci již v minulosti. Na přechod na nový program a udržení stávající partnerské úrovně máte 12 měsíců.

Lukáš Zima, business development manažer společnosti Symantec, okomentoval obchodní příležitosti vyplývající ze změn programu: „Nově budou mít i partneři úrovně Silver zpětné rabaty za zaregistrované (a zrealizované) obchody, což bylo dříve určeno pouze pro partnery Gold a Platinum. Partneři Gold zase dostanou lepší přístup k marketingovým fondům. Pro menší partnery je přínosem vertikální specializace (small business), která nevyžaduje hlubší technické znalosti a přináší partnerům obchodní výhody při prodeji volume bezpečnostních a zálohovacích produktů.

Pro partnery s odbornými znalostmi v oblasti poskytování konzultačních služeb zákazníkům Symantec zavedl novou specializaci Master. Výrobce ji uvede napříč všemi oblastmi svých řešení v dubnu 2011. Dále byly představeny také specializace pro partnery s odbornými znalostmi daného řešení nebo segmentu trhu a jejich počet v regionu EMEA vzrostl na 7. Mezi stávající specializace nově přibude Enterprise Security, Data Protection, High Availability a Storage Management.

Jaké výhody partneři získají?

V rámci specializací budou mít partneři přístup k technickým zdrojům (podpora, know-how z konzultační oblasti, presales). Mezi obchodní výhody patří například registrace nových obchodních příležitostí (v rámci partnerského webu) se zpětným rabatem až 17 % a sleva při nákupu na vybrané produkty, které jsou součástí dané specializace. Dalšími výhodami jsou kupříkladu marketingové zdroje či podpora partnera u zákazníka. Pro získání specializace není požadován obrat.

Lukáš Zima ChannelWorldu prozradil, že v současné době mají status držitele specializace zhruba tři desítky společností, nicméně většinu z nich tvoří vertikální (small business) specializace.

Registrovat do programu se můžete na partnerském portálu společnosti Symantec nebo přímo kontaktní osoby: Kristina Hasoňová, Radim Kraut či Lukáš Zima. Další možností je komunikace přes  distributory s přidanou hodnotou.

Zdroj: Symantec, ChannelWorld







Komentáře