SMB sektor by měl přemýšlet o inbound marketingové strategii, radí Effectix.com

Marketingová agentura Effectix.com radí malým a středně velkým firmám začít přemýšlet o inbound marketingové strategii. Převažují sice přímé investice do reklamních kampaní, ale na návštěvnost mají prý nejmenší vliv.

SMB sektor by měl přemýšlet o inbound marketingové strategii, radí Effectix.com



V loňském roce se v České republice za internetovou reklamu utratilo 11,2 miliardy korun. Letos se očekává růst na 12,9 miliardy. Uvedla to společnost Effectix.com, která se zabývá internetových marketingem. Z hlediska investic do reklamy je internet třetím nejdůležitějším typem média. Za sebou nechává rozhlas i billboardy.

Největší část z peněz inzerentů jde na reklamu v televizi. Jedná se o 47,1 %. Tisk je s 27,5 % na druhém místě, následuje třetí internet s 17,4 %. Situace se ovšem může brzy změnit právě ve prospěch internetu.

Internetová reklama je dlouhodobě jeden z nejrychleji rostoucích typů reklamy. Výdaje do internetové reklamy dlouhodobě rostou, dokáže nabídnout dobře měřitelné výsledky, cílení, moderní způsoby komunikace,“ uvedl ve zprávě pro média David Bauckmann, jednatel společnosti Effectix.com.

Jak se internetová reklama promítá do návštěvnosti?

Reklamní kampaně se o návštěvnost webových stránek starají jen z 18 %, přestože přímé investice do reklamních kampaní jsou podle společnosti Effectix.com obecně vyšší než investice do optimalizace pro webové vyhledávače, provozu blogů a přípravy odborných článků nebo účinkování na sociálních sítích.

Nejvíce se prý na návštěvnosti podílí webové vyhledávače. Konkrétně 35 %. Dále 33 % návštěvnosti generují přímé návštěvy. Až po nich přichází s příspěvkem 18 % reklamní kampaně. O zbylých 14 % návštěvnosti se starají odkazy z jiných webů.

„Je to další impuls, proč začít vážně přemýšlet o inbound marketingové strategii i pro malou a střední firmu. Z dlouhodobého hlediska se vyplatí investovat do větší komunikace s cílovou skupinou formou poskytování hodnotných informací a dat na webu i mimo něj, a to na místě, kde je potenciální zákazník očekává,“ uvedl ve zprávě pro média Martin Vinš ze společnosti  Effectix.com

Podle Effectix.com se situace vyvíjí tak, že roste vliv reklamních kampaní a webových vyhledávačů na celkovou návštěvnost.

Pokud reklamní kampaně rozdělíme na různé modely reklamy, tak největší zásluhy na návštěvnosti má PPC reklama s 10 %. E-mailové kampaně se na návštěvnosti podílejí pouze 3 %. Display reklama a další reklamní formáty pak dohromady 5 %.

Nejvíce stránek z webu si podle Effectix.com prohlédnou právě návštěvníci příchozí díky display reklamě (bannerům), e-mailovým kampaním a dalším formám internetové inzerce.

Návštěvníci příchozí na web díky display reklamě zhlédnou nejvíce stránek webu a průměrně na něm stráví 3 minuty a 28 sekund. Z hlediska stráveného času si ještě o něco lépe vedou e-mailové kampaně s 3 minutami a 34 sekundami.

Nejvíce peněz internetoví inzerenti utratí za bannery

Podle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) inzerenti na internetu nejvíce utratí za display reklamu, tedy tradiční bannery. Na druhém místě je reklama ve webových vyhledávačích. Roste také objem investic do inzerce v obsahových sítích.

Na opačném konci žebříčku jsou naopak PR články, za které inzerenti utratí nejméně peněz. Vývoj technologií přináší nové a rostoucí typy reklamy jako je reklama v mobilních zařízeních anebo videoreklama.

Zvýšené investice do videoreklamy, reklamních sítí i mobilní reklamy ovlivňují v posledním roce nové technologie Googlu, které umožňují inzerentům v systému AdWords efektivní oslovení potenciálního zákazníka,“ vysvětlil  ve zprávě pro média Martin Vinš.

Zdroj: Effectix.com, ChannelWorld.cz








Úvodní foto: © varijanta - Fotolia.com

Komentáře