Součástí balíčku nástrojů BPOS jsou služby Exchange Online, které zaměstnancům zaručují online přístup k e-mailu, kalendáři či kontaktům, SharePoint Online, umožňující sdílení dokumentů, kalendářů a úkolů, Office Live Meeting, který dokáže spojit jednotlivé zaměstnance i zákazníky prostřednictvím real-time mítinků a tréninkových sezení a Office Communications Online poskytující spojení zaměstnanců prostřednictvím instantního messengera.
„Microsoft se již dlouhá léta věnuje vývoji inovativního softwaru a služeb. Business Productivity Online Suite pak je vyvrcholením těchto snah, když podnikům nabízí ty nejlepší online kancelářské nástroje, dostupné kdykoliv a odkudkoliv,“ komentoval novou distribuci v tiskovém oznámení Martin Madár, product manager software společnosti Tech Data Distribution.
„Microsoft se již přes 10 let aktivně podílí na rozvoji partnerského obchodního modelu prodeje softwaru formou hostovaných služeb v rámci strategie Software plus služba. Služby Microsoft Online jsou dalším krokem v rozvoji tohoto modelu. Microsoft se s cílem rozšíření služeb v oblasti cloud computingu rozhodl investovat do vybudování velkých datových megacenter a nabízí tak partnerům možnost volby, zda chtěji nabízet vlastní partnerská řešení s možností přizpůsobení konkrétním požadavkům zákazníka nebo Microsoftem připravená unifikovaná řešení, která pouze aktivují a prodají zákazníkúm. Přikladem je sada aplikací pod názvem Business Productivity Online Suite (BPOS) nebo platformní služby na bázi Windows Azure,“ upřesnil pro ChannelWorld strategii související s novými cloudovými službami Richard Šálek, manažer pro rozvoj obchodu a prodeje Software+Services, Microsoft.
Kde je role partnera?
Jak charakter produktů napovídá, nejde o klasický obchodní model, kdy Microsoft fakturuje licence distributorovi, ten následně partnerovi a partner koncovému zákazníkovi. Obchodní vztah v tomto případě vzniká mezi zákazníkem a Microsoftem. Zákazník přitom při objednávce uvádí svého partnera. Podobně mají partneři možnost, registrovat se prostřednictvím distributora a získat příslušné benefity, které spolu s výrobcem nabízí.
A v čem tedy spočívá přínos distributora? „Přidaná hodnota partnerství s firmou Tech Data spočívá zejména v podpoře partnerů. Tech Data Distribution může tuto podporu poskytnout zejména díky bohatým zkušenostem, které získala jako globální partner BPOS řešení společnosti Microsoft. Kromě technické podpory nabídneme také školení. To první se koná již v první polovině května,“ vysvětlil Martin Madár pro ChannelWorld.
Jak pro ChannelWorld doplnil Martin Hruška, manažer pro partnerský sektor v Micosoftu, výrobce aktuálně rozšíření distribuční sítě pro podporu BPOS neplánuje. Pokud máte zájem o informace, jak BPOS prodávat a objednávat, registrujte se na stránkách Tech Daty.