Millward Brown: Apple cennější značkou než Google

Podle studie BrandZ Top 100, kterou vydala konzultantská agentura Millward Brown, Apple po čtyřech letech vystřídal Google na pozici nejcennější značky. Jakých hodnot značky IT gigantů dosahují a jak si vedly další ICT značky?



Millward Brown: Apple cennější značkou než GoogleVýrobce produktů iPad, iPhone a iMac se letos posunul z třetí pozice v roce 2010 na první místo. Hodnota značky Apple podle studie vzrostla z 83 miliard dolarů na 153 miliard dolarů.

Naopak hodnota značky Google letos meziročně klesla o 2 % na 111,5 miliardy dolarů a po čtyřech letech tak ztratila své vedení.

Apple a Google mají odlišné obchodní modely. „Zatímco Google se zaměřil na bezplatné služby a otevřené systémy, Apple zvolil cestu integrovaného modelu,“ uvedl na firemním blogu Nigel Hollis, výkonný vice prezident a vedoucí analytik ve společnosti Millward Brown.

Z pohledu hodnoty značky je zřejmé, že se tento přístup Applu vyplatil. Ať se jedná o Mac, iPhone, iPod nebo iPad, design a rozhraní produktů Apple je všem známé a jednoduše ovladatelné, dodal Nigel Hollis.

Stálice IBM či Microsoft a IT "nováčci"

Z desíti nejcennějších značek jich šest spadá pod technologické a telekomunikační společnosti. Třetí místo obsadila společnost IBM, Microsoft získal pátou příčku, AT&T sedmou a China Mobile devátou.

Studie také ukázala, že e-tailer Amazon se svou značkou předběhl na 14. místě giganta s kamennými prodejnami, společnosti Walmart.

Poprvé se v žebříčku BrendZ Top 100 objevila také značka Facebook, která se s 246% nárůstem hodnoty umístila na 35. příčce.

Žebříček BrandZ Top 100 nejcennějších značek na světě vychází z kvantitativního průzkumu a finanční analýzy. Značky jsou hodnoceny a analyzovány ve třinácti odvětvích od oblečení či piva až po technologie a telekomunikační služby.

Kompletní žebříček si můžete stáhnout z webu společnosti Millward Brown.

Zdroj: IDG News Service, Millward Brown







Komentáře