Které značky z IT uspěly v žebříčku Interbrand?

Společnost Interbrand specializovaná na zkoumání hodnoty značek světových výrobců vydala svou výroční zprávu. Které značky z oblasti IT jsou nejcennější?



Zpráva obsahuje celkem 100 světově nejhodnotnějších firemních značekZpráva společnosti Interbrand obsahuje celkem 100 světově nejhodnotnějších firemních značek. Pořadí na prvních třech místech se od loňska nezměnilo. Nejcennější značkou je Coca Cola s hodnotou přes 70 miliard dolarů. Na druhé pozici skončila IBM a třetí místo zůstalo Microsoftu. Zajímavá je první desítka nejlepších, ve které se hned 7 značek zabývá informačními technologiemi nebo spotřební elektronikou.

Ze sedmého místa se na čtvrté dostal Google, kterému hodnota značky narostla o 36 %. Pátá skončila značka General Electric a šestá McDonald‘s. Z devátého na sedmé se posunul Intel a Nokia, která byla vloni pátá, obsadila místo osmé. O jedno místo si polepšily devátý Disney a desátý Hewlett Packard.

Segment informačních technologií dále v žebříčku 30 ti nejlepších zastupuje čtrnácté Cisco, sedmnáctý Apple, devatenáctý Samsung, dvaadvacátý Oracle a šestadvacátý SAP. Nejméně se ve jmenovaném segmentu dařilo značkám Nokia, jejíž hodnota klesla o 15 % a v žebříčku spadla o tři místa, a Dell, která díky poklesu hodnoty značky o 14 % spadla z třicátého pátého na jednačtyřicáté místo. Kompletní žebříček všech sto nejlepších značek najdete na webu Interbrand.com.

Interbrand využívá složité metodiky pro zjištění síly značky a bere v úvahu celkem deset faktorů včetně právní ochrany a stability, takže zohledňuje například marketingové chyby u nových produktů či v nových zemích. Celková hodnota značky je vypočítána pomocí finančních výsledků společnosti, role značky (jak moc se značka podílela na finančních výsledcích) a důležitým aspektem je i síla značky.

Zdroj: Interbrand.com







Komentáře