Konkurence: GiTy po letech stamilionových ztrát hlásí zisk

Poskytovatel telekomunikačních služeb na satelitní i pozemní platformě, GiTy, se po 4 letech vrátil ve výsledcích za rok 2009 do černých čísel. Kolik firma prohospodařila v loňských letech a jaké má plány do budoucna?



Podle předběžných výsledků vykázala firma GiTy v roce 2009 po delší době zisk a to především díky restrukturalizačním opatřením provedených v druhé polovině rokuPodle předběžných výsledků vykázala firma GiTy v roce 2009 po delší době zisk, a to především díky restrukturalizačním opatřením provedených v druhé polovině roku, po příchodu nového vlastníka, JVS Group CZ o kterém jsme vás na ChannelWorldu informovali.

Zisk podle neauditovaných údajů činil za rok 2009 13,690 milionů korun, přičemž tržba se zastavila na úrovni 367,7 milionů.  Přitom ještě před příchodem JVS Group CZ, která se stala v červenci 2009 stoprocentním vlastníkem GiTy, se firma utápěla hluboko v červených číslech. Celková ztráta společnosti se v letech 2006 až 2008 vyšplhala na více než 184 milonů korun. Důvodem byla údajně celková situace na trhu a neefektivní nákladová politika.

„Situace ve firmě v polovině minulého roku vyžadovala neodkladné řešení, jinak by firma směřovala ke svému zániku. V první fázi jsme museli především uhradit vysoký dluh vůči státu a další závazky firmy, které v té době byly hluboce po termínu splatnosti,“ přiznal v tiskovém oznámení generální ředitel GiTy, Dan Jež.


Vývoj hospodářských výsledků GiTy za poslední 4 roky (v tis. Kč)

Rok

2006

2007

2008

2009*

Hospodářský výsledek

-1 489

-111 133

-72 270

13 690

Náklady

671 305

604 590

442 543

359 367

Výnosy

669 815

493 457

370 274

371 128

* neauditované údaje
Zdroj: GiTy


Firma se chce v letošním roce zaměřit především na celkovou stabilizaci a rozvoj stávajícího produktového portfolia s důrazem na služby. Podle slov Dana Ježe chce GiTy dále upevňovat důvěru zákazníků v produkty, přičemž plánem je uvést v každém kalendářním roce minimálně jeden nový produkt. Vedení GiTy dále plánuje vývoj firmy k postupnému zvýšení tržeb, a to až na dvojnásobek současné hodnoty, což by v podstatě znamenalo návrat na úroveň z roku 2006.

GiTy chce také aktivně vyhledávat nové obchodní příležitosti v regionu střední a východní Evropy.







Komentáře