Hlavní navigace

Komunikovat se zákazníky se v ČR vyplatí na Facebooku

18. 1. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Octus - Fotolia.com
Podle průzkumu společnosti Mediaresearch vládne českým sociálním sítím Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly také LinkedIn a Google+. Na kterou síť upnout síly při komunikaci se zákazníky?

Komunikovat se zákazníky se v ČR vyplatí na FacebookuAgentura Mediaresearch provedla výzkumu Komunitní weby koncem minulého roku na vzorku 1 298 respondentů z internetového panelu. Výsledky ukazují, že zatímco v roce 2010 se české sociální sítě ještě poměrně držely, v 2011 je už pokles návštěvnosti velmi výrazný.

Na první pohled lidé odcházejí na Facebook a YouTube, které za poslední tři sledované roky upoutaly většinu internetové populace, říká Alena Ivánková, research project manager výzkumu. Alespoň prý jednou týdně zláká YouTube a Facebook dva ze tří internetových uživatelů.

Za nejzajímavější označilo Facebook 40 % respondentů, 25 % pak uvedlo YouTube. V průběhu tří let se obliba Facebooku a YouTube ustaluje, kdežto zajímavost z pohledu uživatelů u jiných webů klesá. Letos zařazený Google+ je nejzajímavější pro 8 % respondentů.


Graf: Nejzajímavější (nejoblíbenější) komunitní weby

Graf: Nejzajímavější (nejoblíbenější) komunitní weby

Zdroj: Výzkum Komunitní weby 2011, Mediaresearch, internetová populace 15+, N = 1298, listopad 2011


Tři čtvrtiny respondentů zapojeny do sociálních sítí

Internetový profil s osobními údaji přístupný pro ostatní zaregistrované uživatele mají vytvořen tři čtvrtiny respondentů. Největší zapojení lze pozorovat u nejmladší generace do 24 let (94 % respondentů) a podobně i u generace 25-34 let (90 %).

Podíl českých uživatelů sociálních sítí podle Mediaresearch rostl nejvíce mezi roky 2009 a 2010, od roku 2010 je však stejný, a to i v různých sociodemografických skupinách.


Graf: Struktura uživatelů registrovaných na komunitních webech s profilem dostupným pro další uživatele

Graf: Struktura uživatelů registrovaných na komunitních webech s profilem dostupným pro další uživatele

Zdroj: Výzkum Komunitní weby 2011, Mediaresearch, internetová populace 15+, N = 1298, listopad 2011


Google+ zatím není v hledáčku

Channelworld_ozveny

Vytvoření profilu na Google+ uvedlo v průzkumu pouze 13 % respondentů a 5 % pak tvrdí, že si hodlá v nejbližší době profil na Google+ založit. Více než polovina (53 %) dotázaných uvedla, že se do Google+ v nejbližší době nebude pouštět.

Lidé, kteří mohou porovnat Facebook i Google+ však hodnotí velmi dobře oba weby. Od dvou třetin těchto „bikomunitářů“ dostaly jedničku nebo dvojku,“ dodala k výsledkům Alena Ivánková.

Zdroj: Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Seyfor dokončil akvizici části společnosti Digitask
Seyfor dokončil akvizici části společnosti Digitask
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti